یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی به ناشران موسیقی پول پرداخت می‌کند

یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی به ناشران موسیقی پول پرداخت می‌کند

در هفته‌ای که گذشت خبر شکایت ناشران بزرگ موسیقی از استارتاپ‌های هوش مصنوعی خبر داغ روز بود. بعد از این اخبار، شرکت گوگل و یوتیوب اعلام کردند که می‌خواهد برای استفاده از آهنگ‌ها در آموزش هوش مصنوعی به ناشران موسیقی پول پرداخت کنند.

شرکت‌های Sony Music ،Universal Music Group و Warner Records درحال گفتگو با یوتیوب هستند. یوتیوب می‌خواهد برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود از آهنگ‌ها استفاده کند. در واقع گوگل این پیشنهاد را به دلیل همهمه‌های بسیاری که وجود دارد ارائه کرده است.

در حالی که این ناشران با یوتیوب مذاکره می‌کنند اما به نظر می‌رسد نظر نهایی را این ناشران نخواهند گرفت. طبق گزارشات مشارکت هر هنرمند بستگی به این انتخاب دارد و اکثر ناشران ترجیح می‌دهند هنرمندشان با آن‌ها کار کند.

یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی به ناشران موسیقی پول پرداخت می‌کند

بیش از 200 هنرمند نامه‌ای را امضا کردند و دربرابر استفاده هوش مصنوعی از صداها و آثار هنریشان اعتراض کردند. هنوز این موضوع برای بسیاری از هنرمندان دغدغه بزرگی به حساب می‌آید.

این نامه در حالی امضا شد که در نوامبر سال گذشته یوتیوب ابزار Youtube Dream Track را عرضه کرد. این ابزار به سازندگان موسیقی اجازه می‌داد از اشعار و صدای خوانندگانی مانند جان لجند و چارلی ایکس سی ایکس استفاده کنند. در نسخه آزمایشی این نرم افزار فقط ده هنرمند حضور داشتند، جشم انداز یوتیوب رسیدن به ده‌ها هزار نفر است.

به همین دلیل یوتیوب ترجیح می‌دهد از راه قانونی توجه خواننده‌ها و هنرمندها را جلب کند. این موضوع به یوتیوب کمک می‌کند موضع ناشران نیز نسبت به این موضوع پایین بیاید.
بر اساس گزارش‌ها شرکت یوتیوب حاضر است 150 هزار دلار غرامت برای هر آهنگ را بپردازد. آن‌ها این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که ابزار جدیدشان با شکست فاجعه بار دیگری رو به رو نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *