عکس all eyes on Rafah ساخته شده با هوش مصنوعی وایرال شد

فهرست مطالب

در چند ماه گذشته اخبار مربوط به جنگ فلسطین و اسرائیل جزو اخبار مرتبط با هوش مصنوعی بوده است. اسرائیل از یک مدل هوش مصنوعی به نام Lavender و با نیت سو برای کشتار فلسطینی‌ها استفاده کرد. اما از روز چهارشنبه و بعد از نسل کشی عظیم جدید اسرائیل هوش مصنوعی نشان داد می‌تواند تاثیر مثبتی در این جنگ داشته باشد. عکس all eyes on Rafah نماد این موضوع است.

یک جوان مالزیایی در اکانت اینستاگرامی خود که کمتر از 3000 فالوور داشت کمپین Add Yours اینستاگرام را برای ماجرای رفح شروع کرد. این فرد با هوش مصنوعی عکسی از چادرهای پناه‌جویان فلسطینی ساخت که روی تصویر عبارت All eyes on Rafah به چشم می‌خورد. این عکس در همان روز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. حدود 45 میلیون کاربر این عکس را در استوری خورد بازنشر کردند و تبدیل به ترند جهانی شد.

در تیک تاک هم عده‌ای این تصاویر را به اشتراک گذاشتند و کمتر از 12 ساعت 10 میلیون نفر به آن واکنش دادند و از آن استقبال کردند. در پلتفرم X شخصی این تصویر را به اشتراک گذاشت و تا کنون 207 هزار بار ریپست شده، 402 هزار لایک خورده و 10 میلیون نفر آن را دیده‌اند.

اتفاق رفح به قدری دردناک است که حتی نخست وزیر اسرائیل هم آن را اشتباه خواند و اظهار ناراحتی کرد. انتشار این عکسی که هوش مصنوعی آن را تولید کرده توسط جوانی مالزیایی برای حمایت از فلسطین حرکت نمادینی بود که موفق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *