ابزار یادگیری LearnLM در I/O 2024 معرفی شد

ابزار یادگیری LearnLM در I/O 2024 معرفی شد

یکی از جدیدترین مدل‌هایی که گوگل در مراسم I/O 2024 معرفی کرد ابزار یادگیری LearnLM است. این مدل جدید بر پایه جمنای است و می‌تواند مسیر یادگیری را عوض کند.

شیوه‌های یادگیری افراد و روش‌‌های آموزشی را به مدل LearnLM تعلیم دادند. در نهایت تیم‌های دیپ‌مایند و گوگل ریسرچ و بقیه تیم‌های گوگل محصولی را تولید کردند که تجربیات یادگیری را جذاب‌تر، شخصی‌تر و مفیدتر می‌کند. ایده اصلی این مدل بهبود هوش مصنوعی مولد برای آموزش و افزایش همکاری‌ها در جامعه هوش مصنوعی و Edtech است.

اصول یادگیری در ابزار یادگیری LearnLM

  • الهام بخشی برای یادگیری فعال: تمرین مدادم و سالم همراه با بازخوردهای به موقع
  • مدیریت به روش بازشناختی: ارائه اطلاعات مرتبط و ساختارمند در چندین روش مختلف
  • انطباق روش با یادگیرنده: تنظیم شدن اهداف به شکلی کاملا پویا و پیاده شدن در مطالب مختلف
  • افزایش کنجکاوی: الهام بخشی و افزایش تعامل در مسیر یادگیری
  • درک عمیق‌تر فراشناخت: برنامه ریزی، نظارت و کمک به علم‌جو برای پیشرفت

از این ابزار برای اطلاع رسانی درباره تجربیات هوش مصنوعی مولد در مدارس استفاده خواهد شد. در Google Classroom این مدل‌ها مستقیما با مربیان کار می‌کنند. در کنار آن دو ابزار جدید ما Illuminate و learn About هم در حال آزمایش هستند. ابزار ایلومینت مقالات تحقیقاتی را به مکالکات صوتی کوتاه تبدیل می‌کند. learn About یک آزمایش جدید است که اطلاعات مختلف را گردآوی می‌کند. این اطلاعات کمک میکنند تا یادگیری علم تبدیل به تجربه چت شود و درک مطالب علمی راحت‌تر باشد.

به نظر سازندگان ابزار یادگیری LearnLM، هیچ ابزاری و هیج هوش مصنوعی‌ای نمی‌تواند جایگزین معلم انسانی شود. آن‌ها تنها به دنبال همکاری و بالا بردن کیفیت تدریس و یادگیری هستند. گوگل با همکاری دانشگاه‌ها آکادمی خان و دانشگاه ایالتی آریزونا و … می‌خواهد به معلمات یاد بدهد چگونه از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. از علاقه‌مندان هم درخواست دارد در صورت تمایل به آن‌ها کمک کنند.

ابزار یادگیری LearnLM در I/O 2024 معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *