بازگشت رسمی سم آلتمن پس از اخراجی ناگهانی

اعضای جدید Open AI

سم آلتمن 18 نوامبر سال گذشته ناگهانی از استارتاپ Open AI اخراج شد. در پی این خبر هم جنجالی کل رسانه حوزه هوش مصنوعی را فرا گرفت. حتی سازنده ChatGPT اعلام کرد که ما دیگر به توانایی‌های سم آلتمن برای توسعه خوش مصنوعی مطمئن نیستیم.

اما امروز، خود سم آلتمن در سایت رسمی Open AI اینطور نوشت: «من به عنوان رئیس هیئت مدیره برمی‌گردم و میرا موراتی هم به به سمت سابق خود باز خواهد گشت.» در ادامه هم از اعضای مختلفی در این استارتاپ شرکت دارند و برای آن زحمت کشیدند تشکر کرد.

بازگشت رسمی سم آلتمن

بی‌گناهی سم آلتمن

برت تیلور، رئیس هیئت مدیره Open AI، گفت تیم حقوقی WilmerHale بیشتر از 30 هزار سند را بررسی کردند. در نتیجه این تحقیقات هم مشخص شد سم آلتمن کاملا بی‌گناه است و می‌تواند به کار سابقش برگردد. آن‌ها گفتند یکی از اتفاقات این جریان از بین رفتن اعتماد بین اعضای این استارتاپ بوده که با تحقیقات انجام شده و بی‌گناهی آلتمن همه چیز به شکل سابق برمی‌گردد. برت تیلور هم گفت از اینکه دوباره سم آلتمن عضو اصلی هیئت مدیره است و می‌تواند نقشی مهم در توسعه این استارتاپ داشته باشد خوشحال است. او امیدوار است آلتمن بتواند از توانایی‌هایش برای ادامه راه هوش مصنوعی و ChatGPT استفاده کند و دنیا هر روز شاهد پیشرفت‌ چشمگیری باشد.

اعضای جدید هئیت مدیره

بعد از این خبر برت تیلور اعلام کرد که اعضای جدیدی به هئیت مدیره اضافه خواهد شد و تعداد اعضا به هشت نفر خواهد رسید. نیکل سلیگمن که مدیر حقوقی سابق سونی است یکی از اعضای جدید هیئت مدیره شرکت Open AI است. دو عضو دیگر هم فیجی سیمو است که مدیرعامل اینستاکارت است. سو دسموند هلمان هم مدیرعامل سایق بنیاد خیریه بیل گیتس است. هر سه نفر از همین امروز فعالیت خود را شروع کردند.

در بعضی از منابع هم گفته شده که خبر بازگشت رسمی سم آلتمن و سه عضو جدید هیئت مدیره باعث افزایش 42 درصدی ارزش worldcoin شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *