به بچه‌ها هوش مصنوعی را یاد بدهید!

آموزش هوش مصنوعی توسط والدین به کودکان

در تحقیقی در آمریکا، مشخص شده که 70 درصد کودکان و نوجوانان 9 تا 17 سال برای اکثر کارهای خود از هوش مصنوعی‌هایی مثل GPT استفاده می‌کنند. حالا که اکثر بچه‌ها از این مدل‌ها برای درس و پژوهش و مکالمه و … استفاده می‌کنند پس بهتر است والدین سعی کنند به کودکانشان روش درست را یاد بدهند.

موضوع آموزش به کودکان و نوجوانان بحث داغی است و بعضی از صاحب نظران مثل شورای ملی 4-H اطلاعاتی در این خصوص مطرح کرده‌اند. به نظر من بخشی از جمعیت نوجوانان ما هم از این ربات‌ها استفاده می‌کنند. پس چه بهتر که شما به عنوان والدین از این راهکار استفاده کنید و به بچه‌ها آداب استفاده از هوش مصنوعی را بیاموزید.

استفاده کودکان از هوش مصنوعی

حالا والدین باید چه کار کنند؟

در خبری که شورای ملی 4-H منتشر کرده است شما به عنوان والد بهتر است، کنار فرزندتان بنشینید و راهنمایی کنید تا چه چیزهایی جستجو کند و از ربات بپرسد. در واقع از آنجایی که اکثر بچه‌ها معتقدند جواب‌هایی که هوش مصنوعی به آن‌ها می‌دهد قابل اعتمادند. پس شما به عنوان والدین باید به آن‌ها بیاموزید که همیشه هم اینطور نیست.

فرض کنید در مسئله داغی مثل نژادپرستی، وقتی اخبار و تحقیقات حاکی از وجود سوگیری و نژادپرستی است. این وظیفه شماست که به آن‌ها خطر در این مسائل را گوشزد کنید.

مورد بعدی هم این است که شما باید به آن‌ها نحوه صحت سنجی اطلاعات را یاد بدهید. مهم‌ترین راه هم مهارت جستجو است.

این نگرانی آمریکایی‌ها برای فرزندانشان باعث گسترش تحقیقات در این حوزه و نحوه آموزش به بچه‌ها شده است. از آنجایی که کودکان و نوجوانان بخشی از کاربران هوش مصنوعی هستند استفاده نادرست پیامدهای ناخوشایند خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *