بیل گیتس: هوش مصنوعی در سال آینده انقلابی در نوآوری ایجاد می‌کند

1702929907124

«کاری که در سال آینده انجام خواهد شد، زمینه را برای رونق فناوری عظیم در اواخر این دهه فراهم می‌کند.» به راحتی نمی‌توان از این جمله بیل گیتس که در روزهای اخیر گفته شده، گذشت.

گیتس با تجربیات گسترده خود در زمینه فناوری و چالش‌های جهانی خود ما را ترغیب می‌کند که به پتانسیل هوش مصنوعی ایمان داشته باشیم البته او اعتراف می کند که حتی گاهی اوقات توسط این فناوری گیج و حیران می‌شود.
گیتس در نامه پایان سال 2023 خود معتقد است که 18الی 24 ماه دیگر تا پذیرش گسترده هوش مصنوعی در ایالات متحده و سه سال دیگر در آفریقا فاصله داریم، اگرچه گیتس این شکاف را به عنوان یک پیشرفت بزرگ نسبت به شکاف‌های دیجیتال قبلی می‌داند.

در ادامه گیتس اشاره کرد: «فکر می‌کردم از ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی استراتژی بنیادی در سال جاری استفاده کنم، که نیازمند خواندن صدها صفحه از مطالب توجیهی است.»

جالب است بدانید که که بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت این چنین می‌گوید: «اگر هنوز نفهمیده‌اید که چگونه از هوش مصنوعی بهترین استفاده را ببرید، تنها نیستید.»

گیتس بر این تمرکز دارد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به «تمام کودکان فرصت برابر برای زنده ماندن و پیشرفت» بدهد و می‌گوید «ما می‌توانیم از هوش مصنوعی در جهت عادلانه‌تر کردن سلامت جهانی بیاموزیم.

گیتس امیدوار است که هوش مصنوعی بتواند مقاومت آنتی بیوتیکی را با ارائه پیشنهادهایی به کارکنان بهداشتی برای “بهترین دارو، دوز و مدت زمان” برای جمعیت‌های محلی مشخص، برطرف کند.

بنیاد گیتس در حال کار بر روی این است تا با کمک هوش مصنوعی از بارداری‌های پرخطر از برانکس گرفته تا هند و پاکستان جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *