هوش مصنوعی کار دست نخست وزیر بریتانیا داد

تاثیر هوش مصنوعی در انتخابات

همانطور که می دانید استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای آن در چند سال اخیر گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. در برخی موارد حساس مانند انتخابات ممکن است برای تخریب رقیب از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده شود. جالب است بدانید این نگرانی با گزارشاتی که از سوناک (نخست وزیر بریتانیا) در صفحه ای با نام بی بی سی منتشر شد، تشدید پیدا کرد.

تاثیر هوش مصنوعی در انتخابات

در یک ماه گذشته حدود ۱۰۰ ویدئویی جعلی از سوناک طراحی و در فیس بوک منتشر شد. در این ویدئوها مجری خبری به نام سارا کمپبل، خبری را با سرعت بیان می کند و ادعا دارد که در اطراف سوناک رسوایی در حال رخ دادن است.
با توجه به گسترش این خبر یکی از شرکت های ارتباطی اقدام به بررسی دقیق آن کرد. این شرکت خبر داد که انتخابات امسال به دلیل منتشر شدن اخبار دروغ با استفاده از هوش مصنوعی در معرض خطر است. زیرا با استفاده از این ابزار، امکان تغییر صدا و چهره با کاربردی آسان تنها با کمی دقت قابل انجام است.
متا اعلام کرد که تا امروز، تعدادی از این ویدئوها از سراسر فضای اینترنتی پاک شد. همچنین بیان کرد که قانون ایمنی آنلاین ما با ایجاد تغییراتی به دنبال شناسایی دقیق اخبار دروغ و جعلی از خبرهای درست است. در نتیجه برای مطالعه اخبار درست باید از خبرگزاری های معتبر استفاده شود.

در پایان باید گفت که تنها با پیگیری های دقیق و برخورد با متخلفان، اطمینان مردم به اخبار بیشتر و استفاده ی نادرست از هوش مصنوعی هم به حداقل می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *