تخلیه آب شهری توسط ماکروسافت برای ساخت هوش مصنوعی خود

تخلیه آب شهری توسط ماکروسافت

مایکروسافت در حال تخلیه منبع آب شهر آریزونا برای هوش مصنوعی خود است. طبق گزارش آتلانتیک، یک مرکز داده عظیم مایکروسافت در آریزونا، برای پشتیبانی از محاسبات ابری و تلاش‌ های هوش مصنوعی خود، از منابع آب شهر بیابانی استفاده می‌ کند.

مایکروسافت به آتلانتیک گفت که این مرکز به طور خاص برای استفاده توسط مایکروسافت و OpenAI با بودجه مایکروسافت طراحی شد. در پاسخ به این ادعا که آنها از منابع آب به نفع خود استفاده می کنند هر دو شرکت از اظهار نظر خودداری کردند. تقویت هوش مصنوعی به مقدار باورنکردنی انرژی نیاز دارد. هوش مصنوعی الکتریسیته کافی را از مراکز می کشد که خطر گرم شدن بیش از حد آنها را تهدید می کند. بنابراین برای کاهش این خطر، مهندسان از آب برای خنک کردن سرورها استفاده می کنند.

تخلیه آب شهری توسط ماکروسافت

چه مقدار آب توسط ماکروسافت مصرف می شود؟

طبق گزارش آتلانتیک، مایکروسافت ارقام دقیق سوابق استفاده از منابع آبی را اطلاعات تخصصی خواند و توضیحی در این رابطه نداد. اما با توجه به بررسی ها، مقدار آب مصرفی در ماکروسافت در آتلانتیک تقریباً مقداری است که مجموعاً 670 خانواده گودیر در یک سال مصرف می‌کنند. اگرچه این مقدار آب در همه جا زیاد است، اما در مکانی مانند صحرای سونوران آریزونا جنوبی، جایی که خشک شدن رودخانه کلرادو و حفره‌های توسعه املاک منجر به بحران آب وخیم است، خطرناک خواهد بود.

کریس مایز، دادستان کل آریزونا به آتلانتیک گفت: ما در آینده نزدیک باید انتخاب‌های سختی داشته باشیم تا مطمئن شویم که ایالت ما برای نسل‌های آینده محافظت می‌شود. اجازه دادن به یک مرکز اطلاعاتی دیگر برای آمدن به ایالت ما تصمیمی آسان اما احمقانه در بسیاری از موارد است.

مرکز اطلاعاتی و تحقیقاتی در آریزونا یکی از مراکز مایکروسافت در سراسر جهان است. به طور کلی این نوع مراکز در هر کجا، به ویژه مراکزی که به تلاش‌ های هوش مصنوعی کمک می‌کنند، منابع سنگینی دارند. اما از آنجایی که صحرای سونوران فقط داغ می‌شود، ادامه فعالیت این مرکز ممکن است در آینده دچار مشکل شود. اما دانشمندان بر این باورند که استفاده ماکروسافت از منابع آب این منطقه باعث تشنگی ساکنین تا چند سال آینده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *