تقویت AI طبق مقررات دولتی و چهارچوب های مشخص شده

تقویت AI طبق مقررات دولتی

موسسه استاندارد بریتانیا (BSI) یک سیستم مدیریت هوش مصنوعی راه اندازی کرد تا امکان استفاده ایمن از هوش مصنوعی (AI) را فراهم کند. با پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی افراد به دنبال این هستند که مقرراتی برای استفاده از این فناوری مطرح شود. دولت ها هم خواستار حفظ امنیت و تقویت AI طبق مقررات دولتی برای استفاده از این فناوری شدند.

درست است که همه به دنبال پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی هستند اما توجه به قوانین و مقررات دولتی یکی از موارد مهم است که باید رعایت شود. ایجاد اعتماد جهانی هوش مصنوعی تنها زمانی میسر می شود که این فناوری در چهارچوب قوانین مشخص عمل کنند.

تقویت AI طبق مقررات دولتی

سیستم مدیریت هوش مصنوعی جدید، BSI است. هدف راهنمای BSI توانمند سازی سازمان‌ ها برای مدیریت ایمن هوش مصنوعی است. این هوش مصنوعی با بهره گیری از ایمنی بالا و حفظ حریم شخصی طراحی شد.

اخیرا در رابطه با تقویت AI طبق مقررات دولتی، بررسی هایی انجام شد که نشان می‌ دهد 61 درصد از افراد، مشتاق درخواست دستورالعمل‌ های جهانی برای این فناوری هستند. یعنی آن ها قبول دارند که دولت ها برای استفاده از هوش مصنوعی باید قانون گذاری انجام دهند.

اسکات استیدمن، مدیر کل استانداردهای BSI، می‌ گوید: «فناوری‌ های هوش مصنوعی به‌ رغم فقدان یک چارچوب قانونی مشخص، به‌ طور گسترده توسط سازمان‌ ها در بریتانیا استفاده می‌ شوند. در حالی که دولت در نظر دارد که چگونه به طور مؤثر قانون تنظیم کند.

به این ترتیب هدف از دستورالعمل‌ های رهبران کسب‌ و کار در استاندارد جدید هوش مصنوعی ایجاد تعادل بین نوآوری و بهترین عملکرد با تمرکز بر ریسک‌ ها، مسئولیت‌ پذیری‌ ها و پادمان‌ های کلیدی است. دولت ها هم مسر هستند که به هیچ عنوان بدون نظارت آن ها مدلی از هوش مصنوعی مورد استفاده قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *