تلاش جدی ایران برای ورود هوش مصنوعی به برق کشور ایران

تلاش جدی ایران برای ورود هوش مصنوعی به برق کشور ایران

کشور ایران می‌خواهد موارد لازم برای ورود هوش مصنوعی به برق این کشور را مهیا کند. این کار بر عهده پژوهشگاه نیرو ایران است تا تمام زیرساخت‌ها و موارد لازم برای این موضوع تهیه کند.

دوم اردیبهشت ماه 1403 حبیب‌الله رواقی اردبیلی، مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد که تحقیقات و تمایل ما به استفاده از فناوری هوش مصنوعی در صنعت برق کشورمان گسترده‌تر شده است. استفاده از این فناوری می‌تواند تحولی عظیم در برق کشورمان ایجاد کند. به علاوه کشورهای مختلف سعی دارند از هوش مصنوعی در صنعت انرژی استفاده کنند ما نیز همین موضوع را می‌خواهیم.

تلاش جدی ایران برای ورود هوش مصنوعی به برق کشور ایران

استفاده و ورود هوش مصنوعی به برق کشور ایران می‌تواند کمک کند ایران تصمیمات بهتری را درباره انرژی و مصرف آن بگیرد. بر اساس این رویکرد نخستین رویداد «به کار گیری هوش مصنوعی در بخش تولید صنعت برق، تحولات و نوآوری‌ها» در تاریخ 6 خرداد ماه برگزار می‌شود. این رویداد با هدف ترویج بهره‌وری از هوش مصنوعی و با مشارکت پروژهشگاه نیرو ایران برگزار می‌شود. برای شرکت در این رویداد هم می‌توانید آنلاین و یا حضوری در پژوهشگاه نیرو ایران حضور پیدا کنید.

محوریت اصلی سخنرانی‌ها کاربرد هوش مصنوعی در بخش انرژی، سیاست‌های کلان در این حوزه، نقشه راه به کارگیری هوش مصنوعی در انرژی، تجربه‌ها و … خواهد بود.

برای شرکت در این رویداد می‌توانید از این لینک استفاده کنید یا با این ایمیل PowerGenerstionAI@nri.ac.irدر ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *