راه‌اندازی ربات انسان نما با الهام از فناوری OpenAI

راه‌اندازی ربات انسان نما با الهام از فناوری OpenAI

Figure یک ربات انسان نما را معرفی کرد که طبق نظر مهندسان، دارای عقل سلیم است. همچنین به سوالات پاسخ می دهد و وظایف را به طور همزمان انجام می دهد. سازنده این ربات، روز چهارشنبه با به اشتراک گذاشتن یک نمایش ویدئویی از راه‌اندازی ربات انسان نما با الهام از فناوری OpenAI موجی به راه انداخت.

فیگور در توییتر گفت: با OpenAI، مدل 01 اکنون می‌ تواند مکالمه کاملی با مردم داشته باشد. همچنین توانایی آن در درک و واکنش فوری به تعاملات انسانی بسیار زیاد است. این شرکت توضیح داد که اتحاد اخیرش با OpenAI هوش بصری و زبانی سطح بالایی را برای ربات‌ هایش به ارمغان می‌ آورد. همچنین امکان عملکرد ربات‌ های سریع و ماهرانه را برای استفاده انسان ها فراهم می‌کند.

راه‌اندازی ربات انسان نما با الهام از فناوری OpenAI

در ویدئو، مدل01 با سازنده خود (کوری لینچ) به راحتی تعامل برقرار می کند. این ربات در چندین کار در یک آشپزخانه از جمله شناسایی سیب، ظروف و فنجان ها مورد آزمایش قرار می گیرد. زمانی که لینچ از ربات خواست چیزی برای خوردن به او بدهد، سیب را به عنوان غذا شناسایی کرد. سپس لینچ خواست که زباله‌ ها را در یک سبد جمع‌ آوری کند و به طور همزمان از آن سؤال کند تا قابلیت‌ های چندوظیفه‌ ای ربات را نشان دهد.

توانایی های ربات Figure

او نوشت: «روبات ما می‌تواند تجربه بصری خود را توصیف کند، اقدامات آینده را برنامه‌ریزی کند، در حافظه خود تأمل کند و استدلال خود را به صورت شفاهی توضیح دهد. این مدل تصاویر را از دوربین های ربات تغذیه می کند. سپس متن را ضبط و توسط میکروفون ها به یک مدل بزرگ چندوجهی توسط OpenAI رونویسی می کند. لینچ تاکید کرد که رفتار مدل 01 از راه دور کنترل نمی شود.

در حالی که بیشتر بحث در مورد مدل‌ های زبان بزرگ مانند ChatGPT OpenAI، Google’s Gemini و Claude AI Anthropic است، برخی سازندگان به دنبال راه‌هایی برای دادن بدن‌های رباتیک انسان‌نما با هوش مصنوعی هستند. از افراد دیگری که همراه با Figure برای ادغام هوش مصنوعی با روباتیک تلاش می کنند، Hanson Robotics است. آنها در سال 2016 ربات هوش مصنوعی Desdemona خود را معرفی کردند. مهندس ارشد هوش مصنوعی Figure می گوید: «تا همین چند سال پیش، فکر می‌کردم که گفتگوی کامل با یک ربات انسان‌نما چیزی است که باید دهه‌ها منتظر بمانیم تا ببینیم.» او همچنین بیان کرد که بدیهی است که خیلی چیزها روز به روز تغییر می کند و افراد باید بتوانند خودشان را با این تکنولوژی ها وفق دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *