ردیاب کنایه برای هوش مصنوعی

ردیاب کنایه برای هوش مصنوعی با کمک بیگ بنگ تئوری و فرندز

همه ما هوش کافی برای فهمیدن شوخی‌های سریال‌های کمدی مثل بیگ بنگ تئوری و فرندز را داریم. دانشمندان معتقدند یکی از راه‌های تعامل انسانی‌تر هوش مصنوعی با ما ردیاب کنایه است که باید برای هوش مصنوعی استفاده شود.

متخصصان هلندی هوش مصنوعی می‌گویند توانایی تشخیص شوخی‌ها، کنایه‌ها و ارجاع‌های مختلف به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا تعامل طبیعی‌تری داشته باشد. آن‌ها می‌گویند ما راهی پیدا کردیم تا کنایه‌ها و طعنه‌ها را تشخیص دهیم و ببینیم تا چه مرحله‌ای پیش خواهیم رفت. روش ما کاملا قابل اعتماد است و با درصد بالایی کنایه‌ها (Sarcasm) را تشخیص می‌دهد.

آن‌ها با استفاده از الگوریتم‌ها، شبکه عصبی عمیق و یادگیری ماشین این ردیاب کنایه را برای هوش مصنوعی آموزش می‌دهند. محتوای آموزشی این ردیاب متن و ویدیو و فایل‌های صوتی است. به علاوه از صحنه‌های مختلف سریال‌های مشهوری مانند بیگ بنگ تئوری و فرندز هم استفاده کردند تا احساسات را بهتر به این مدل آموزش دهند.

پس از آموزش‌های متنی و صوتی و رده بندی شوخی‌ها و محتوای عاطفی جملات مختلف این هوش مصنوعی وارد مرحله آزمایش شد. این ردیاب تقریبا در 75 درصد مواقع توانست صعنه‌ها را بدون اینکه برچسب طنز داشته باشند تشخیص دهد.

این محقق‌ها می‌خواهند هوش مصنوعی و برنامه‌ها را با صحبت‌های واقعی انسان‌ها آموزش دهند. قسمت مثبت این کار درک و دریافت عواطف و احساسات انسانی است. قسمت منفی این موضوع هم آنجا است که مدل‌ها با فهم کنایه می‌توانند از آن علیه خودمان استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *