رمزگشایی طومارهای هرکولانیوم با هوش مصنوعی

رمزگشایی طومارهای هرکولانیوم با هوش مصنوعی

رمزگشایی طومارهای هرکولانیوم با هوش مصنوعی انجام می شود. زیرا هوش مصنوعی بر خلاف ابزار های دیگر توانایی بررسی در نقاط سخت و غیر قابل دسترس را دارد.

طومارهای هرکولانیوم صدها پاپیروسی هستند که از فوران کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد جان سالم به در بردند. در این حالت، اگر کسی بخواهد آنها را باز کند، اسناد باستانی متلاشی می‌ شوند. در نتیجه هر نوشته‌ ای بر روی قطعات باقی‌ مانده تقریباً برای چشم انسان ناخوانا خواهد بود. با فناوری هوش مصنوعی، محققان اکنون می‌ توانند طومارهای هرکولانیوم را بدون باز کردن و آسیب رساندن به اسناد بسیار حساس تحلیل کنند.

طومارهای هرکولانیوم پس از سالم ماندن از یک فوران آتشفشانی امروزه با هوش مصنوعی در حال رمزگشایی است. با استفاده از هوش مصنوعی، محققان توانستند چندین قسمت از متن را از یک طومار باز نشده رمزگشایی کنند. در طی بررسی ها محققین متن باستانی را فاش کردند که بینشی از فلسفه تقریباً 2000 سال پیش ارائه می دهد.

رمزگشایی طومارهای هرکولانیوم با هوش مصنوعی

بر اساس اطلاعیه روز دوشنبه دانشمندان علوم کامپیوتری که چالش Vesuvius را راه اندازی کردند، بیش از 2000 کاراکتر اولین قسمت های کامل از یک طومار رمزگشایی شد. اولین کلمه ای که رمزگشایی شد، کلمه یونانی بنفش است و می توان آن را در قسمت های تفسیر جدید نوشت. یکی از محققان به نام سیلز گفت امیدوار است که تقریباً کل طومار امسال رمزگشایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *