رونمایی از ربات انسان نمای مرد در عربستان

رونمایی از ربات انسان نمای مرد در عربستان

ربات انسان نمای مرد در عربستان با نام “محمد” رونمایی شد. گفته می شود این ربات پس از رونمایی خبرنگار خانمی که قصد مصاحبه با او را داشت، لمس کرد. سازندگان می گویند که محمد، کاملاً خودمختار است و از رفتار مورد انتظارش منحرف نشده است.

این ربات لباس سنتی عربستانی پوشیده بود و به زبان عربی و انگلیسی صحبت می کرد. در پست DeepFest در X، محمد به عنوان اولین ربات سعودی در قالب یک مرد و همچنین یک پروژه ملی برای برجسته کردن دستاوردهای هوش مصنوعی عربستان سعودی توصیف شد.

ربات محمد خودمختار است!

طبق اخبار، رویا قاسم، خبرنگار العربیه در حین ارائه گزارش و در حالی که محمد برای حضار صحبت می کرد، ناگهان ایستاد. یک ویدیو از این حادثه نشان داد که ربات به نظر می رسد دست خود را به سمت جلو دراز می کند تا پشت او را لمس کند. در X، کاربران شبکه‌ های اجتماعی ربات را متهم کردند که به‌ طور نامناسبی به خبرنگار دست زده است.

پس از انتشار این خبر شرکت سازنده آن گفت که ربات کاملاً خودمختار است و مستقل و بدون کنترل مستقیم انسان کار می‌ کند. این شرکت رباتیک گفت که کارکنان به طور فعال به همه شرکت کنندگان، از جمله خبرنگاران، اطلاع دادند که در طول نمایش ربات، فاصله ایمن را حفظ کنند.

به گزارش مترو، QSS افزود که فیلم و شرایط مربوط به این حادثه را بررسی کرد و دریافت که هیچ انحرافی از رفتار مورد انتظار محمد وجود ندارد. اما این سازمان موظف شد که اقدامات لازم را برای جلوگیری از نزدیک شدن ربات انجام خواهد داد.

نوامبر گذشته، Business Insider گزارش داد که روبات‌ های انسان‌ نما می‌ توانند یکی از فناوری هایی باشند که باعث رونق هوش مصنوعی می شوند. بر اساس گزارش MarketsandMarkets، این صنعت ممکن است تا سال 2028 به درامد 13.8 میلیاردی دلار برسد. اما هنوز راه زیادی در پیش است تا این ربات‌ ها جایگاه شغلی انسان ها را اشغال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *