زندگی آسان تر با ارتقا کروم امکان پذیر می شود

زندگی آسان تر با ارتقا کروم

زندگی آسان تر با ارتقا کروم به لطف اضافه شدن سه ویژگی جدید به آن با هوش مصنوعی امکان پذیر می شود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

ویژگی اول

اولین ویژگی، “گروه های برگه” نام دارد. به این صورت که به کاربران اجازه می دهد مجموعه بزرگی از تب ها را سازماندهی کنند. با استفاده از این ویژگی، Chrome به‌طور خودکار بر اساس برگه‌ هایی که باز می کنید، گروه‌ هایی را پیشنهاد و ایجاد می‌ کند.

به عنوان مثال: حالت ناشناس Google Chrome گوگل می گوید برای استفاده از این ویژگی، کافیست روی یک تب باز کلیک راست کرده و “Organize Similar Tabs” را انتخاب کنید. هوش مصنوعی مرورگر، برگه هایی را پیدا می کند که در مورد چیزهای مشابه هستند. آنها را با هم گروه بندی کرده و نام و ایموجی متناسبش را پیشنهاد می کند تا پیدا کردن آنها آسان تر شود.

ویژگی دوم

در ویژگی دوم Chrome یک دستیار نوشتاری مجهز به هوش مصنوعی اضافه کرده که به کاربران کمک می‌ کند با اطمینان بیشتری در مکان‌ های عمومی بنویسند. مانند بررسی آنلاین، پست رسانه‌ های اجتماعی یا ایمیل برای یک شرکت. برای دریافت راهنمایی برای نوشتن، کاربران فقط روی هر قسمت متنی در Chrome کلیک راست کرده و «Help me write» را انتخاب می‌ کنند. بعد از اینکه چند کلمه تایپ کردند، هوش مصنوعی می‌ فهمد که چه می‌ خواهند بگویند و به شما کمک می‌ کند آن را اصلاح کنید.

ویژگی آخر

در آخر، کروم توانایی ایجاد تم‌ های خود را با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌ کند. درست مانند ویژگی تلفن، کاربران می‌ توانند تنها با انتخاب فهرستی از کلمات از پیش انتخاب شده، تم‌ هایی را بر اساس حالت‌، رنگ‌، سبک‌ های هنری و موارد دیگر ایجاد کنند. برای تنظیم یک تم ایجاد شده با هوش مصنوعی، باید به پنل «Customize Chrome» در کنار آن بروید. «Change theme» و سپس «Create with AI» را انتخاب کنید.

گوگل می‌ گوید ویژگی دستیار نوشتن تا ماه آینده در دسترس نخواهد بود، اما سازمان‌ دهنده برگه و ایجاد کننده تم باید در چند روز آینده وارد شود. علاوه بر آن گوگل اعلام کرد که ویژگی‌ های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بیشتری در اواخر امسال ارائه می‌ شود. از جمله ادغام مدل جدید هوش مصنوعی Gemini.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *