ساخت تراشه با هوش مصنوعی برای افزایش سرعت پردازش کامپیوترها و کاهش مصرف انرژی

ساخت تراشه با هوش مصنوعی برای افزایش سرعت پردازش کامپیوترها و کاهش مصرف انرژی

مهندسان دانشگاه پنسیلوانیا تراشه جدیدی ساختند که از امواج نور به جای الکتریسیته برای انجام ریاضیات پیچیده و ضروری برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می کند. این تراشه پتانسیل را دارد که سرعت پردازش کامپیوترها را به شدت افزایش و در عین حال مصرف انرژی آنها را کاهش دهد.

طراحی تراشه سیلیکون فوتونیک (SiPh) برنده مدال بنجامین فرانکلین است. در طراحی این تراشه از سیلیکون که عنصری ارزان و فراوان است برای تولید انبوه تراشه‌ های کامپیوتری استفاده می‌ شود. تعامل امواج نور با ماده یکی از راه‌ های ممکن برای توسعه رایانه‌ هایی است که جایگزین محدودیت‌ های تراشه‌ های امروزی می‌ شوند.

ساخت تراشه با هوش مصنوعی برای افزایش سرعت پردازش کامپیوترها و کاهش مصرف انرژی

هدف، ایجاد پلتفرمی برای انجام یک عملیات ریاضی هسته ای در توسعه و عملکرد شبکه های عصبی، معماری کامپیوتری با ابزار هوش مصنوعی است. افلاطونی می گوید با توجه به محدودیت های تحمیلی توسط کارخانه ریخته گری تجاری که تراشه ها را تولید می کند، این طرح در حال حاضر برای کاربردهای تجاری آماده است. این تراشه ها برای استفاده در واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) تطبیق داده می شود و تقاضا برای آنها افزایش بسیار زیادی یافته است.

علاوه بر سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر، تراشه انگتا دارای مزایای حفظ حریم خصوصی است. از آنجایی که بسیاری از محاسبات می‌ توانند به طور همزمان انجام شوند، نیازی به ذخیره اطلاعات حساس در حافظه کاری رایانه نخواهد بود. این امر باعث می‌ شود رایانه‌ ای که با چنین فناوری‌ هایی در آینده کار می‌ کند، عملا غیرقابل هک شدن باشد. زیرا هیچ‌ کس نمی‌ تواند حافظه‌ای که وجود ندارد را برای دسترسی به اطلاعات شما هک کند.

علاوه بر افلاطونی از دیگر طراحان تراشه ها می توان به وحید نیکخواه، علی پیرمرادی، فرشید آشتیانی و برایان ادواردز از مهندسی پن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *