ساخت مرکز هوش مصنوعی با همکاری SAAB و موسسه دفاع مجارستان

ساخت مرکز هوش مصنوعی با همکاری SAAB و موسسه دفاع مجارستان

موسسه دفاع مجارستان VIKI، تحت نظارت وزارت دفاع و گروه SAAB توافقنامه‌ای را امضا کردند. گروه SAAB سازنده جت‌های جنگنده و هواپیما است. این توافقنامه در زمینه ساخت هواپیما و مرکز هوش مصنوعی است. بعد از آمریکا، مجارستان دومین کشوری است که می‌خواهد هوش مصنوعی را با هواپیمای جنگنده ترکیب کند و دفاع سنگین‌تری داشته باشد.

مدیر گروه ساب با معاون وزیر امور خارجه مجارستان ملاقات کرد و در مورد مراحل همکاری در زمینه واقعیت توسعه یافته یا XR صحبت کردند.

وزیر دفاع می‌گوید:

در توافقنامه بین وزارت دفاع و SAAB قرار است در ماه مارس یک مرکز هوش مصنوعی بزرگ و حرفه‌ای ساخته شود.

در ادامه این توافقنامه گروه سوئدی ساب باید در توسعه جت‌های جنگنده نیروی هوایی مجارستان همکاری کنند. آموزش‌های مجازی لازم درباره قابلیت‌های عملیات پشتیبانی و … هم به عهده طرف سوئدی این توافقنامه است.

ساخت مرکز هوش مصنوعی با همکاری SAAB و موسسه دفاع مجارستان

طرف مجارستانی هم یک پروژه آزمایشی برای آموزش تعمیر و نگهداری این پشتیبان‌ها که از هوش مصنوعی نیرو می‌گیرد، ایجاد می‌کند.

در فوریه سال 2024 که نخست وزیر سوئد به مجارستان سفر کرد صحبت از همکاری دفاعی و نظامی بین این دو کشور انجام گرفت. ساسی‌ترین مورد این گفتگوها نیاز مجارستان به تقویت قابلیت‌های دفاعی بود. در این گفتگوها طرفین اعلام کردند باید چهار هواپیمای گریپین دیگر را تقویت کنند.

علاوه‌ بر تمام این موارد، توافقنامه دیگری برای تمدید قراردادهای لجستیک برای آموزش و ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه متمرکز بر هوش مصنوعی هم امضا شد.

همکاری گروه ساب سوئدی که پیشرو در صنعت هواپیما سازی است می‌تواند به مجارستان کمک کند وضعیت دفاعی خود را تقویت کند و بیش از پیش قدرتمند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *