سرمایه‌گذاری عربستان سعودی روی هوش مصنوعی

سرمایه‌‌گذاری عربستان روی هوش مصنوعی در کنفرانس تکنولوژی

امسال کشور عربستان سعودی صندوقی 100 میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ایجاد کرد. قرار است 40 میلیارد دلار اضافی به این صندوق وارد شود تا سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام بگیرد. در کنفرانس Leap حدود دویست هزار نفر شرکت کردند. این افراد مدیران اجرایی آمازون و MBI و دانشمندان مختلف فعال در حوزه هوش مصنوعی بودند.

مدیر اجرایی شرکت داده‌های ابری آمازون، آدام سیلپسکی، می‌گوید این کشور سرمایه عظیمی روی فناوری ما انجام داد. عربستان روی مراکز داده و فناوری‌های هوش مصنوعی شرکت آمازون 5.3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد.

مدیر اجرایی آی‌بی‌ام، آرویند کریشنا، می‌گوید سرمایه‌گذاری عربستان سعودی روی هوش مصنوعی آنقدر عظیم بود که به نظر می‌رسد یک دوستی مادام‌العمر با هم شروع کردیم.

سرمایه‌‌گذاری عربستان روی هوش مصنوعی در کنفرانس تکنولوژی

شرکت‌های مختلف معتقدند عربستان می‌تواند با سرمایه عظیمی که دارد روی هوش مدل‌های مختلف، دیتا سنترهای گوناگون سرمایه گذاری کند. عربستان می‌خواهد برای رقابت با چین وارد عمل شود. تحلیل‌ها حاکی از این است که این پادشاهی با حضور شاهزاده محمد می‌تواند تا سال 2030 از کشورهای پیشروی حال حاضر پیشی بگیرد.

شاهزاده محمد از سال 2016 در تلاش است تا کشور عربستان وارد موج رقابتی هوش مصنوعی شود و آن‌ها بتوانند توانایی خود را نشان دهند. این سرمایه‌گذاری 140 میلیارد دلاری نقطه شروعی برای ورود به این حوزه خواهد بود. شرکت‌های نوآور و پیشرو به دنبال سرمایه‌گذار برای توسعه مدل‌هایشان هستند و عربستان با دانستن این موضوع می‌تواند خود را پیروز رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *