سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری Google DeepMind روی هوش مصنوعی

مدیر عامل deepmind بیش از 100 میلیون دلار برای هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند

مدیر عامل شرکت Google DeepMind در کنفرانس تد در ونکوور کانادا اعلام کرد این شرکت می‌خواهد 100 میلیارد دلار روی هوش مصنوعی هزینه کند. گوگل سال 2014 شرکت دیپ مایند را خرید. با توسعه هوش مصنوعی و عرضه مدل Chat GPT دنیا نشان داد که می‌تواند هوش مصنوعی را بپذیرد.

گوگل و دیپ مایند هم کم کم مدل‌های خود را عرضه کردند که عملکرد این مدل‌ها مانند رقیبشان جالب توجه بود. روز دوشنبه در کنفرانس تد دمیس هاسابیس، مدیر عامل دیپ مایند، درباره توسعه مدل‌های هوش مصنوعی و AGI صحبت کرد.

در این صحبت‌ها درباره سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری برای توسعه هوش مصنوعی خبر داد. بااین‌وجود به سوال‌های جزئی‌تر در این باره پاسخی نداد. او معتقد است که شرکت آلفابت در بسیاری از زمینه‌ها از رقیب خود یعنی مایکروسافت و Open AI بهتر عمل می کند.

مدیر عامل Google DeepMind گفت: «ما درباره اعداد و ارقام و نجوه خرج کردنشان به طور دقیق خبری اعلام نمی‌کنیم. این مبلغ در طول روند توسعه خرج خواهد شد.» بااینکه هنوز مشخص نیست این سرمایه گذاری دقیقا در کدام بخش انجام می‌گیرد اما تحلیل‌گران می‌گویند احتمالا روی بخش سخت‌افزاری باشد.

مدیر عامل deepmind بیش از 100 میلیون دلار برای هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند

دمیس هاسابیس می‌گوید: «درحال حاضر ما به متخصصین کامپیوتر و حسابگران بیش از هرچیزی نیازمندیم. دلیل همکاری ما با گوگل هم همین بود. با توجه به اینکه بعد از انتشار مدل شرکت Open AI واکنش مردم خوب بود، ما دنبال اهداف بزرگتری هستیم.»

احتمال دارد این اهداف بزرگ‌تر عرضه رقیبی برای Stargate باشد. این ابرکامیپوتر 100 میلیارد دلاری محصول شرکت مایکروسافت و Open AI است. گوگل معتقد است می‌تواند ابرکامیپوتری بهتر مدل مذکور بسازد. باید دید این حرف به واقعیت می‌پیوندد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *