سوگیری‌های جغرافیایی در مدل حال حاضر ChatGPT وجود دارد

چت جی پی تی-سوگیری

یک مطالعه اخیر نشان داد که چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT دارای محدودیت‌هایی در ارائه اطلاعات محلی در مورد مسائل عدالت زیست محیطی است.
ویرجینیا تک، دانشگاهی در ایالات متحده، گزارشی را منتشر کرده است که به تشریح سوگیری‌های احتمالی در ابزار هوش مصنوعی ChatGPT می‌پردازد و تغییراتی را در خروجی‌های آن در مورد مسائل عدالت زیست محیطی در کشورهای مختلف نشان می‌دهد.

در این گزارش، محققان ویرجینیا تک ادعا کرده‌اند که ChatGPT محدودیت‌هایی در ارائه اطلاعات خاص منطقه در مورد مسائل مربوط به عدالت محیطی دارد. با این حال، این مطالعه روندی را شناسایی کرد که نشان می‌دهد اطلاعات به‌راحتی برای ایالت‌های بزرگتر و پرجمعیت در دسترس است.

“در ایالت‌هایی با جمعیت شهری بزرگتر مانند دلاور یا کالیفرنیا، کمتر از 1 درصد از جمعیت در شهرستان هایی زندگی می کردند که نمی توانند اطلاعات خاصی را دریافت کنند.”
در همین حال، مناطق با جمعیت کمتر فاقد دسترسی مشابه بودند.

در این گزارش آمده است: «در ایالت‌های روستایی مانند آیداهو و نیوهمپشایر، بیش از 90 درصد جمعیت در شهرستان‌هایی زندگی می‌کردند که نمی‌توانستند اطلاعات ویژه محلی را دریافت کنند».

مقاله تحقیقاتی همچنین شامل نقشه ای بود که گستره جمعیت ایالات متحده را بدون دسترسی به اطلاعات مکان خاص در مورد مسائل مربوط به عدالت زیست محیطی نشان می داد.

یک نقشه ایالات متحده که مناطقی را نشان می دهد که ساکنان می توانند اطلاعات محلی خاص در مورد مسائل مربوط به عدالت زیست محیطی را مشاهده کنند (آبی) یا نمی توانند (قرمز) را مشاهده کنند. منبع: Virginia Tech

این خبر به دنبال اخبار اخیر مبنی بر کشف سوگیری‌های سیاسی بالقوه‌ای است که توسط ChatGPT در روزهای اخیر به شنیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *