سی مدل زبانی در اختیار کاربران Opera

سی مدل زبانی در اختیار کاربران Opera

اگر اهل وبگردی باشید حتما تا به حال یک بار سراغ مرورگر اپرا رفتید. سازندگان این مرورگر هر بار با به‌روز رسانی‌های جالبشان کاربران را شگفت‌زده می‌کنند. این بار هم Opera یک خبر جدید درباره چت بات هوش مصنوعی خود داده است.

اگر شما به عنوان یک توسعه دهنده از مرورگر Opera One استفاده می‌کنید احتمالا بخش چت را هم دیدید. خبر جدید این است که به زودی به این بخش قابلیت دانلود مدل‌های زبانی را اضافه می‌کنند. شما می‌توانید از میان تقریبا 30 مدل زبانی مختلف تعدادی را انتخاب کنید. آن‌ها را رایگان روی سیستم خود نصب کنید و در نهایت استفاده کنید.

البته برای دانلود هر مدل شما نیازمند 2 گیگابایت فضای خالی هستید. در صورت نبودن این فضا دستگاه شما و خود مدل به مشکل برمی‌خورند. این ویژگی هنوز در دسترس تمام کاربران قرار نگرفته؛ اما به‌نظر می‌رسد به زودی دسترسی همگانی آن فعال شود.

Opera از چه مدل‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

درحال حاضر اطلاعات خیلی دقیقی از این موضوع در دسترس نیست. اما طبیعتا مدل Mixtral استارتاپ Mistral AI جزو گزینه‌های شما خواهد بود. از مدل‌های گوگل هم به نظر می‌رسد فقط مدل Gemma – 7B instruct قابل استفاده است. مدل‌های Llama 7B و Vicuna 13B هستند.

برای استفاده از این ویژگی هم چت بات Aria را باز کنید، از قسمت تنظیمات و انتخاب مدل، مدل زبانی مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از دانلود شدن یک چت جدید آغاز کنید و مدل دانلودی را به عنوان منبع انتخاب کنید. پرامپت بنویسید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *