عمران خان با استفاده از هوش مصنوعی از پشت میله‌های زندان سخنرانی می کند

عمران خان

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، پشت میله های زندان است و حزب او اجازه برگزاری تجمعات حضوری در این کشور را قبل از انتخابات در ماه فوریه ندارد. اما این باعث نشد که با حامیانش صحبت نکند.

روز یکشنبه، حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) یک «نمایش مجازی» پنج ساعته را پخش کرد، یک راهپیمایی آنلاین که در پایان یک سخنرانی چهار دقیقه‌ای توسط عمران خان زندانی نوشته شده و توسط یک AI ارائه شده بود. صدایی شبیه ستاره 71 ساله سابق کریکت که به رهبر سیاسی تبدیل شده است. در عرض 12 ساعت، بیش از 1.5 میلیون بازدید در یوتیوب به دست آورده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عمران خان روز یکشنبه به واسطه AI گفت: «هموطنان پاکستانی من، ابتدا می‌خواهم تیم رسانه‌های اجتماعی را به خاطر این تلاش تاریخی ستایش کنم.»
با این حال، این رویداد همچنین با کاهش سرعت اینترنت و دسترسی محدود به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مواجه شد – اختلالاتی که گمان می‌رود مقامات پاکستانی قبل از این راهپیمایی آنلاین ایجاد کرده‌اند – که نگرانی‌ها را در مورد عادلانه بودن انتخابات آینده این کشور برانگیخته است.

کمیسیون انتخابات به اصلاح مرزهای حوزه انتخابیه به نفع رقیب عمران خان، نخست وزیر سابق نواز شریف، متهم شده است. در همین حال، ذکر نام یا تصویر عمران خان در فهرست سیاه رسانه‌های جریان اصلی پاکستان قرار گرفته است و هزاران نفر از متحدان و حامیان عمران‌خان به خانه‌هایشان یورش برده و دستگیر شده‌اند.
خان با صدایی که توسط AI تهیه شد در سخنرانی خود در روز یکشنبه گفت: “مردم ما ربوده می‌شوند و خانواده‌های آنها مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.”

عمران خان که تا ماه مارس محبوب ترین سیاستمدار پاکستان بود، در آوریل 2022 توسط تشکیلات نظامی قدرتمند این کشور سرنگون شد. او در ماه اوت دستگیر و به دلیل فروش غیرقانونی هدایای سران دیگر کشورها به سه سال زندان محکوم شد. علیرغم صدور قرار وثیقه، او به اتهام افشای اسناد طبقه بندی شده در زندان به سر می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *