قرارداد بزرگ مایکروسافت برای انرژی تجدیدپذیر

قرارداد بزرگ مایکروسافت درباره انرژی‌های تجدیدپذیر

مایکروسافت یک قرارداد عظیم برای انرژی تجدیدپذیر امضا کرد. این قرارداد با هدف کم شدن هدر رفت انرژی عقد شد. انرژی‌ای که در مرکز‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند بسیار زیاد است و این موضوع ردپای کربن زیادی از خود به جای می‌گذارد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر قول داد که ردپای کربن خود را به منفی می‌رساند و گمان می‌رود این قرارداد را به همین منظور امضا کرده باشند. این قرارداد را در مجموعه BrookFeild Asset Managment امضا کردند. بروکفیلد می‌گوید قرارداد حال حاضر 8 برابر بزرگ‌تر از آخرین قرارداد عظیمی است که در این شرکت امضا کردند.

قرارداد بزرگ مایکروسافت درباره انرژی‌های تجدیدپذیر

چه میزان انرژی تجدیدپذیر برای منفی شدن ردپای کربن نیاز است؟

تا به امروز 13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری روی مدل‌های شرکت Open AI انجام شده که بخش زیادی از آن کربن و انرژی‌های تجدید ناپذیر وارد هوا کرده است. پیش بینی می‌کنند که مایکروسافت میزان زیادی انرژی برای منفی شدن ردپای کربن نیاز دارد. تخمین این شرکت این است که بین سال‌های 2026 تا 2030 مایکروسافت باید بین 11.5 تا 17 میلیارد دلار هزینه کند.

قرارداد مایکروسافت اینگونه می‌گوید که 10.5 گیگاوات از انرژی‌های تجدیدپذیری که در جهان تولید می‌کنند را حمایت می‌کند. این نیمی از ظرفیت بادی و خورشیدی کالیفرنیا است.

به‌نظر می‌رسد در همین سال مایکروسافت نیاز به 11.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد تا بتواند از هدر رفت عظیم انرژی در مراکز هوش مصنوعی جلوگیری کند. چنین قراردادی به همین منظور عقد شده است. باید دید نتیجه نهایی چگونه است و آیا این غول تکنولوژی به منفی می‌رسد یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *