مبارزه با اشغال غیر قانونی سواحل یونان با کمک هوش مصنوعی

مبارزه با اشغال غیرقانونی سواحل یونان با کمک هوش مصنوعی

در سرتاسر سواحل یونان تخت‌های آفتابگیر و چترهای مختلفی برای گردشگران و مسافران قرار دارد. در سال‌های اخیر استفاده غیر قانونی از فضای ساحل بیشتر از پیش شده است. دولت یونان می‌خواهد مبارزه اش را با کمک هوش مصنوعی آغاز کند. هوش مصنوعی قرار است به عنوان ناظر همراه با گارد و دولت استفاده شود.

دولتمردان یونان در نظر دارند ماهواره‌هایی مجهز به هوش مصنوعی در سرتاسر 7900 ساحل یونان نصب کنند. این دوربین‌ها محدودیت‌های قانونی را برای نصب آفتابگیر بررسی می‌کند. اگر موردی فراتر از مرز مربوطه برود آن‌ها با فرد یا بخش خاطی برخورد می‌کنند.

احتمال می‌رود تعداد ماهواره‌ها با گذشت زمان بیشتر شود و میزان نظارت به حداکثر خود برسد. اگر چنین شود دیگر بخش نظارت و بازرسی خودکار می‌شود و نیاز نیست منابع انسانی وارد عمل شوند. ماهواره‌ها هر ماه عکس‌هایی می‌گیرند تا با افراد سودجو مقابله کنند.

لازم به ذکر است که این برنامه بخش ویژه نرم‌افزار MyCoast است که سال گذشته معرفی شد. تا کنون 10 هزار نفر آن را نصب کردند و حدود 650 شکایت ثبت کردند تا ساحل‌ها را پاک کنند.

یونانی‌ها می‌خواهند این برنامه را از اول تابستان شروع کنند. شروع تابستان مصادف با فصل گردشگری در این کشور است. هر ساله مردم زیادی برای تفریح و استراحت به سواحل این کشور سفر می‌کنند. هزینه‌ای که هر گردشگر بابت آفتابگیر و چتر می‌دهد برای ارائه دهندگان سود کلانی دارد بنابراین این افراد می‌خواهند تعداد بیشتری تخت داشته باشند تا سودشان بیشتر باشد. به علاوه چنین عملی باعث دسترسی آزاد به سواحل می‌شود و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های کلان برای استفاده از ساحل‌های رزرو شده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *