متا از اطلاعاتی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید استفاده می‌کند

متا از اطلاعاتی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید استفاده می‌کند

شرکت متا اعلام کرد می‌خواهد از اطلاعاتی که کاربران در اینستاگرام و فیسبوک می‌گذارند استفاده کند تا هوش مصنوعی خود را آموزش دهد. این شرکت چند ماه قبل‌تر مدل Meta AI خود را به اینستاگرام و فیسبوک افزود و کاربران توانستند از این مدل استفاده کنند.

بعضی از کاربران اینستاگرام ایمیلی دریافت کردند که می‌گفت از 25 ژوئن متا از اطلاعاتشان استفاده می‌کند. پس از این نوع ایمیل‌ها، شرکت متا خود اعلام کرد که نیت دارد از اطلاعات که در پیج‌های عمومی منتشر می‌کنند استفاده کند. این اطلعات برای آموزش Meta AI است تا بتواند به اطلاعاتی دست اول دسترسی داشته باشد و عملکردش بهبود بیابد.

منتقدان و کاربران از این موضوع خوشحال نیستند و معتقدند این کار تجاوز به حریم خصوصی آن‌ها است. اما شرکت متا می‌گوید تمام قوانین و سیاست‌های ایمنی و امنیتی را در نظر گرفتند.

مارک زاکربرگ می‌گوید در حال حاضر میلیون‌ها تصویر عمومی در کنار ده‌ها میلیارد ویدیو منتشر می‌شود. ما می‌توانیم با بررسی متون، عکس‌ها و ویدیوها مدلی چند برابر بهتر آموزش دهیم.

متا از اطلاعاتی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید استفاده می‌کند

کاربران در فضای مجازی به ایت موضوع واکنش دادند. بعضی از آن‌ها می‌گویند این کار خیلی عجیب و چندش آور است. بعضی دیگر معتقدند استفاده از صدای آن‌ها می‌تواند کار احمقانه‌ای باشد. فارغ از تمام واکنش‌ها یک وکیل بریتانیایی این شرکت برا به چالش کشید و گفت تمام اقداماتی که می‌خواهند انجام دهند ضد ادعاهای گذشته‌شان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *