نارضایتی صنعت مد و فشن از هوش مصنوعی

نارضایتی صنعت مد و فشن از هوش مصنوعی

با گسترش هوش مصنوعی صنایع زیادی از جنبه های مختلف نگران تاثیر این فناوری بر زندگی شدند. مدل های مد و فشن مانند هر شغل دیگر نگران هستند که استفاده از هوش مصنوعی با ایجاد کپی های دیجیتالی می تواند فرصت های کاری آنها را تضعیف کند.

یکی از رویدادهای هم مد و فشن، هفته مد نیویورک است. در این رویداد بهترین ها را در این صنعت معرفی می شوند و به نمایش مد و فشن می پردازند. NYFW یک روداد پول ساز برای شهر و صنعت مد به حساب می آید. به طور متوسط، این رویداد سالانه 600 میلیون دلار درآمد دارد. اما صرف‌ نظر از ارزش اقتصادی و فرهنگی شدیدی که این رویداد به ارمغان می‌ آورد، ممکن است تهدیداتی از سوی هوش مصنوعی مشاغل موجود را از بین ببرد. همچنین باعث محدود شدن فرصت‌های کاری در آینده شود.

نارضایتی صنعت مد و فشن از هوش مصنوعی

پشت زرق و برق رویدادهای مد و فشن، ترس هایی وجود دارد که باعث نارضایتی آنها از هوش مصنوعی و اعتصاب از کارشان می شود. مانند انجمن نویسندگان و بازیگران سینما که برای نمایش نارضایتی خود از مدل های هوش مصنوعی اعتصاب کردند.

سارا زیف، موسس و مدیر اجرایی اتحاد مدل، در بیانیه‌ای گفت: «وقتی بدن شما کسب‌وکار شما است، دستکاری یا فروختن تصویر شما بدون اجازه شما نقض حقوق شماست. در نتیجه تا زمانی که امنیت شغلی مدل ها در این زمینه حفظ نشود، ممکن است تعداد زیادی از آن ها از کار دست بکشند. این می تواند خسارت های زیادی را از نظر اقتصادیو فرهنگی به بار بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *