نیاز هوش مصنوعی به خبرنگاران

نیاز هوش مصنوعی به خبرنگاران

در دعواها و کشمکش‌های بین روزنامه‌ها و شرکت‌های هوش مصنوعی حقیقت مسلم نیاز هوش مصنوعی به خبرنگاران است. در واقع شرکت‌های هوش مصنوعی برای آموزش مدل‌های خود نیاز به دیتای نوشتاری دارند. تمام این دیتاها نیز از سطح اینترنت جمع‌آوری می‌شود.

بهترین منبع پیدا کردن یک متن نوشتاری درست و بدون غلط محتوای روزنامه‌ها است. این موضوع همان دلیلی است که جنگ بین نیویورک تایمز و Open AI در گرفت. البته این شرکت در چند روز گذشته با فاینشنال تایمز قراردادی امضا کرد تا بتواند از محتوای آن استفاده کند.

ناشران روزنامه می‌گویند استفاده از اخبار خبرنگاران انسانی ما نیاز به پرداخت هزینه دارد. خبرنگار برای پیدا کردن و نوشتن یک خبر دست اول و درست زحمت می‌کشد. شرکت‌های هوش مصنوعی به راحتی از نتیجه این زحمات استفاده می‌کنند تا مدل خود را تعلیم دهند. شرکت‌های هوش مصنوعی پیشرو مثل Open AI اما معتقدند استفاده از این اخبار هیچ کپی رایتی ندارد و آزاد است.

نیاز هوش مصنوعی به خبرنگاران

چیزی که مسلم است نیاز هوش مصنوعی به خبرنگاران و اخبار آن‌ها است. یک شرکت هوش مصنوعی با امکانات بسیار کم اما دسترسی به دیتای زیاد می‌تواند مدلی بسیار قوی بسازد. برعکس آن، اگر یک شرکت با امکانات نتواند دیتا لازم برای آموزش مدلش را فراهم کند راه به جایی نخواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *