همکاری ربات با انسان در آمازون

همکاری ربات با انسان در آمازون

Digit یکی از ربات های ساخته شده مانند انسان است که در آمازون مشغول به فعالیت با انسان ها است. این شرکت قصد دارد تولید این نوع ربات ها را افزایش دهد و به استارت آپ های مختلف بفروشد. صندوق نوآوری صنعتی آمازون در مجموع 12 سرمایه گذاری برای هوش مصنوعی انجام داده است. از جمله در Mantis Robotics، که در حال توسعه یک بازوی رباتیک است. این مدل از حسگرها برای کار در کنار انسان استفاده می کند. البته آمازون از سال ها پیش در فناوری و رباتیک سرمایه گذاری کرده بود. در سال 2022، این شرکت اعلام کرد که بیش از 400 میلیون یورو در فناوری هایی سرمایه گذاری کرده است که شامل رباتیک صنعتی و سیستم های مرتب سازی در انبارهای اروپایی خود می شود. این شرکت 750000 ربات متحرک را در سراسر شبکه عملیاتی خود مستقر کرد.

همکاری شرکت ها برای استفاده از ربات هوش مصنوعی

جست‌وجوی این صندوق برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در گروه‌های هوش مصنوعی مولد در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های فناوری بزرگ میلیاردها دلار را برای توسعه این فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌تواند متن، تصاویر و کدهای انسانی را در چند ثانیه تولید کند. به عنوان مثال مایکروسافت تا 13 میلیارد دلار به OpenAI متعهد شد و فناوری ChatGPT سازنده را در مجموعه برنامه های بهره وری آفیس و موتور جستجوی Bing خود گنجاند. همچنین مایکروسافت اعلام کرد که در استارتاپ فرانسوی هوش مصنوعی Mistral سرمایه گذاری کرده است.

همکاری ربات با انسان در آمازون

هدف از همکاری ربات با انسان در آمازون

هدف آمازون برای ساخت و استفاده از ربات ها تمرکز برای حذف کامل افراد از بخش اتوماسیون و انبارداری نیست. بلکه این کار تنها باعث تغییر شغل افراد می شود. زیرا روبات ها و وسایل نقلیه خودکار تنها می توانند وظایف تکراری یا خطرناک را به راحتی انجام دهند تا مشکلی برای کارمندان پیش نیاید. اما با این حال هنوز هم نگرانی‌هایی در میان هزاران کارگر تحویل و انبار این شرکت در سراسر جهان وجود دارد که از تغییر و حذف کارشان می ترسند.

تمایل آمازون برای اتوماسیون و کارایی بیشتر در انبارها و زنجیره تامین خود نیز بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای افزایش حاشیه سود پس از یک دوره سرمایه گذاری سنگین است. این شرکت تلاش می کند کالاهای نزدیک تر به مشتریان ذخیره شوند و تحویل سریع تر صورت گیرد. آمازون معتقد است که می‌تواند با ساخت و استفاده از ربات ها هزینه‌ها را کاهش دهد و در عین حال خدمات را سریع‌ تر در اختیار مشتریان بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *