همکاری Lenovo و AliBaba برای ساخت لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی

همکاری Lenovo و AliBaba برای ساخت لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی

شرکت Lenovo و AliBaba قرار است با همکاری یکدیگر لپ‌تاپ‌هایی مجهز به هوش مصنوعی عرضه کنند. در جریان رویداد فناوری در شانگهای، لنوو از نسخه ویژه لپ‌تاپ جدید خود یعنی Lenovo Yoga Book 9i رونمایی کرد. این نسخه ویژه مجهز به مدل هوش مصنوعی روی خود دستگاه است.

مدل مذکور Lenovo Xiaotian نام دارد که از مدل هوش مصنوعی شرکت علی‌بابا یعنی Tongyi Qianwen قدرت می‌گیرد. با عرضه چنین لپ‌تاپی راه برای رقابت با غول‌های بزرگ دیگر مثل مایکروسافت باز می‌شود.

در جریان این رویداد و همکاری Lenovo و AliBaba این دو شرکت اعلام کردند به دنبال ساخت رایانه‌هیا شخصی مجهز به هوش مصنوعی هستند. این رایانه‌ها می‌توانند مدل‌هارا به صورت لوکال اجرا کنند. علاوه‌براین‌ها هم چشم‌انداز آینده این دو شرکت ساخت دستگاه‌های دیگری است که می‌توانند به هوش مصنوعی مجهز شوند.

طبق پیش بینی IDC، تا سال 2027 سهم چین از بازار جهانی رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی 85 درصد خواهد بود. این موضوع با صحبت مدیر اجرایی علی‌بابا همسو است. ادی وویونگ مینگ گفت: «ما به دنبال جمع‌آوری بازخورد کابرران هستیم تا عملکرد خود را بهبود ببخشیم و با افزایش تقاضا محصولات بهتری عرضه کنیم.»

شرکت‌های بزرگ سازنده رایانه‌های شخصی اکنون به دنبال مجهز کردن محصوصلات جدید خود به هوش مصنوعی هستند. شرکت لنوو نیز از قافله عقب نمانده است. همکاری این دو شرکت چینی با یکدیگر می‌تواند محصولات متنوعی برای کاربران داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *