هوش مصنوعی جای کارمندان را خواهد گرفت

هوش مصنوعی جای کارمندان را خواهد گرفت

در خبری اعلام شد که در سال جدید هوش مصنوعی جای کارمندان را خواهد گرفت. طبق نظر سنجی PricewaterhouseCoopers (PwC) یک چهارم از مدیر عاملان شرکت ها، در سال جدید با وجود هوش مصنوعی ممکن است حدود 5 درصد کارمندان خود را اخراج کنند. این مدیران بیان کردند: با وجود هوش مصنوعی در مدل های مختلف در برخی قسمت های شرکت خود نیاز به نیروی انسانی ندارند. در نتیجه انجام کارها با استفاده از هوش مصنوعی علاوه بر سرعت بالاتر، هزینه های کمتری را نیز به دنبال خواهد داشت. با این وجود نگرانی برای کارمندان به وجود آمد که ممکن است کار خود را از دست بدهند.

با بررسی های انجام شده ممکن است مشاغلی مانند رسانه‌ ها، بانک‌ ها، بازارهای سرمایه و بخش‌ های بیمه کارکنان خود را به دلیل فناوری هوش مصنوعی کاهش دهند. این در حالی است که مشاغلی مانند مهندسی، ساخت‌ و ساز، فناوری، فلزات و صنایع معدنی نیاز به نیروی کار دارند. در نتیجه هوش مصنوعی بر روند فعالیت کارمندان آنها اشکالی به وجود نمی آورد.

 

هوش مصنوعی جای کارمندان

باید در نظر داشت که برخی کشورها هنوز زیرساخت مناسبی از هوش مصنوعی ندارند. در نتیجه باعث می شود بین کشورها و درآمد افراد نابرابری هایی پیش بیاید. این نابرابری ها در آینده می تواند جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به موارد بالا انتظار می رود این مسئله در مجمع جهانی اقتصاد که با حضور مدیران بیگ تک و رهبران جهان برگزار می شود، مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *