هوش مصنوعی در جنگ اسرائیل و فلسطین

اسراپیل از مدل لوندر برای حمله به غزه استفاده می‌کند.

در دنیای هوش مصنوعی امروز خبری درباره استفاده اسرائیل از هوش منصوعی منتشر شد. با توجه به گزارش CNN و گاردین، اسرائیل از مدل هوش مصنوعی Lavender برای هدف گذاری استفاده می‌کند.

این مدل اطلاعات ورودی را دریافت می‌کند، آن‌هارا تجزیه تحلیل می‌کند و مواردی که ممکن است جزو گروه حماس باشند را اعلام می‌کند.

این مدل تا به حال 37 هزار نفر را بر اساس اطلاعات مختلف شناسایی و هدف گذاری کرده است. افسر اسرائیلی گفته که برای مهر زدن و تایید هر هدف نهایتا 20 ثانیه وقت می‌گذارد. اهداف احتمالی هستند و 100 درصد مشخص نیست که عضو گروه حماس هستند، اسرائیل از بمب‌هایی با توان قوی استفاده می‌کند.

این مدل استفاده از سیستم‌های آماری را هم آسان‌تر کرده است. حجم زیادی از اطلاعات در زمانی بسیار کم تجزیه تحلیل و دسته بندی می‌شوند.

ارتش اسرائیل گفت این سامانه فقط برای شناسایی اهداف نیست. بخشی از اطلاعات آن صرفا صرف کمک به تحلیلگران نظامی می‌شود که روند جنگ را پیش ببرند. از آنجایی که اطلاعات لوندر 100 درصد قابل استناد نیست اگر هدفی که این سامانه انتخاب کرده تلفات زیادی داشته باشد سربازان عملیات را لغو می‌کنند.

تا به حال صدها هزار نفر در دو ماه گذشته بر اساس اطلاعات لوندر به قتل رسیدند. اطلاعات کاملی درباره درست بودن اهداف یا غیر نظامی بودن آن‌ها در دسترس نیست. این مدل استفاده از هوش مصنوعی برای گرفتن غزه نگرانی‌های برای سیاست‌مدارها به همراه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *