هوش مصنوعی مولد در خدمت سلامت

همکاری هوش مصنوعی و انساندر خدمت به بیماران

پزشکان و پرستاران هر روز به بیماران خدمت رسانی می‌کنند. بعد از کووید ۱۹ و اتفاقات رخ داده تعداد زیادی از پزشکان توان و انرژی‌شان را از دست دادند. هوش مصنوعی مولد و پیشرفت آن می‌تواند راهی باشد برای کمک و بهتر کردن شرایط موجود.

متخصصان بر اساس دیتاست‌های گسترده‌ای به هوش مصنوعی آموزش می‌دهند. مدل هوش مصنوعی مولد می‌تواند داده‌های زیادی در عرض چند دقیقه آنالیز کند، الگو‌ها را بیابد و در نهایت راه حل ارائه دهد. حتی این مدل می‌تواند داده‌های مربوط به سبک زندگی، شغلی و پیشینه بیماری را تحلیل کند.

بعضی از ابزارها و مدل‌های هوش مصنوعی مثل مدل گوگل یعنی MedLM یا مدل انویدیا برای متخصصان و پژوهشگران کاربرد دارد. حتی ابزارهای کمک جراحی مثل بازوهای پزشکی inuitive sergical یا auris health و پرینترهای سه بعدی مثل Stratasys هم شاید فقط مختص به پزشکان و جراحان باشد و برای یک فرد عادی یا بیمار چندان جالب نباشد. حالا اگر عموم مردم بخواهند از این تکنولوژی استفاده کنند چه باید کرد؟

ابزارهای هوش مصنوعی برای کاربران و بیماران چیست؟

برای این مورد شما می‌توانید بر حسب نیازتان و شاخه‌ای که مورد نظر شماست سراغ نرم افزارهای مختلف بروید. در ادامه برای شما لیستی از نرم افزارهای قابل توجه که با هوش مصنوعی قدرت گرفته‌اند را می‌آوریم.

چت بات و دستیار شخصی:

  • EMed
  • Ada health
  • Woebot health

پاتولوژی:

  • Paige

شناسایی دارو:

  • Atomwise
  • BenevolutAI

سلامت روان:

هزینه‌های درمان نسبت به وقت و مشاوره‌ای که دریافت می‌کنیم بیشتر است. اگر پزشکان و جراحان و پرستاران از این ابزارها استفاده کنند وقت آزادتری خواهند داشت تا بیشتر به بیماران برسند و وقتشان را صرف تشخیص کنند. البته این را هم اضافه کنیم که هوش مصنوعی مولد نمی‌تواند جای پزشک را بگیرد آن هم درباره تشخیص بیماری!

بزرگترین کمک هوش مصنوعی به جامعه پزشکی همین کم کردن فشار روی پزشکان، تحلیل داده‌ها و تشخیص‌های ابتدایی بیماری‌ها است. پزشک می‌تواند با آن بهترین تشخیص و درمان را برای شما انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *