واکنش تند Open AI به جریان اسکارلت جوهانسون

واکنش تند Open AI به جریان اسکارلت جوهانسون

پس از شکایت اسکارلت جوهانسون از شرکت Open AI، دنیای هوش مصنوعی شاهد واکنش تند این شرکت به این جریان است. این شرکت در این چند ماهی که مدل جدید GPT4o را منتشر کرد چندین بار اعلام کرد که این مدل برای همگان در دسترس نیست.

بیانیه جدیدی از طرف شرکت Open AI منتشر شد که درباره نبود این مدل و انحصاری شدنش صحبت می‌شد.

این شرکت می‌گوید:

برمردم سراسر جهان باید بدانند که این فناوری به چه سمتی سوق پیدا می‌کند. ممکن است در نهایت فقط خود ما از این فناوری سود ببریم اما در نهایت اهمیت شفاف سازی برای ما زیاد است. به همین دلیل می‌خواهیم توضیح دهیم که این مدل چگونه کار می‌کند و چطور از آن برای تحقق اهداف آموزشی و … استفاده می‌کنیم.
واکنش تند Open AI به جریان اسکارلت جوهانسون

مشکلاتی پیرامون موتور صوتی Open AI

پارسال این شرکت اولین موتور صوتی خود را منتشر کرد. از آن زمان صحبت‌های زیادی درباره خطرات وجود چنین مدل‌ها و موتورهایی بود و ماجرای اسکارلت جوهانسون و واکنش تند Open AI خود گواهی به این مسئله است.

در ابتدای عرضه این محصول اعلام کردند که در دسترس همگان قرار نمی‌گیرد و فقط افراد خاصی از آن استفاده خواهند کرد. دلیلی که برای این موضوع اعلام شد هم چیزی جز ایمنی نبود.

بهای این ایمنی به نظر شرکت‌های مختلف بسیار زیاد است. این شرکت تلاش می‌کند احراز هویت صوتی را برای دسترسی به حساب‌های بانکی و دیگر موارد حیاتی از بین ببرد.

سوال بزرگی که وجود دارد این است که در صورت گسترش این مدل‌ها در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این شرکت ادعا کرد خود را برای یان روز آماده کرده است اما افراد عادی چه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *