ورود Apple Intelligence به دنیای هوش مصنوعی

ورود Apple Intelligence به دنیای هوش مصنوعی

اپل در مراسم WWDC 2024 از مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. این مدل با نام Apple Intelligence معرفی شد.

در سایت اپل ویژگی‌های مختلفی برای این مدل معرفی شده است. تیم کوک در این کنفرانس ادعا کرد آن‌ به تمام ویژگی‌هایی که گوگل و مایکروسافت بابت آن به خود افتخار می‌کند دست یافتند.

اولین بخشی که این هوش مصنوعی روی آن اعمال شود سیری خواهد بود. سیری از این به بعد اطراف صفحه نمایش قرار می‌گیرد. ویژگی‌های هوش مصنوعی‌اش می‌تواند اعلان‌ها را دریافت و مدیریت کند. با این ویژگی می‌توان خلاصه تمام اعلان‌ها یا ایمیل‌ها را دریافت کرد. متن‌های مختلف نوشت و آن‌ها را ذخیره یا ارسال کرد.

ویژگی منحصر به فرد سیری این است که از حالا به بعد آگاهی کاملی از اتفاقات روی صفحه نمایش کاربر دارد و می‌تواند در برنامه‌های شخص ثالث نیز کارهای مختلفی انجام دهد. لازم است ذکر کنیم که حریم خصوصی اپل کماکان مانند گذشته سفت و سخت است. تیم کوک گفت نیاز به نگرانی از بابت حریم خصوصی نیست.

یک ویژگی تولید تصویر و Genmoji نیز در این مدل وجود دارد. اگذ کاربر نتواند در لحظه ایموجی یا تصویری که می‌خواهد را پیدا کند این مدل می‌تواند آن را سریع برایش طراحی یا تولید کند.

قابلیت مولد تصویر  Image Playground نام دارد. با اینکه نرم افزار مستقل خود را دارد ولی چنین ویژگی در چند نرم افزار وجود دارد. توسعه دهندگان می‌توانند api مخصوص آن را نیز دریافت کنند. برنامه Photos نیز به هوش مصنوعی و این ویژگی دسترسی دارد. این مدل در گالری اپل تمام کارهایی که گوگل و دیگر شرکت‌ها ادعا کردند را انجام می‌دهد.

Apple Intelligence

دسترسی و سازگاری این مدل چگونه است؟

اپل گفت از رایانش ابری خصوصی استفاده می‌کند و با Apple Intelligence سرورهایی ساختند تا داده‌های کاربران را ذخیره نکنند. به علاوه اینکه اپل به کارشناسان و برنامه‌نویس‌ها اجازه می‌دهد مدهای درحال اجرا برای تایید و حفظ حریم خصوصی را ببینند و از صحت این اقدام مطمئن شوند.

به نظر می‌رسد پس از عرضه Iphone 16 این مدل نیز در دسترس قرار بگیرد. آیفون 15 پرو پرو مکس، آیپد پرو و Air و مکبوک پرو و Air جزو دستگاه‌هایی هستند که از این مدل پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *