پاسخ اشتباه هوش مصنوعی گوگل باعث نگرانی است

پاسخ اشتباه هوش مصنوعی گوگل باعث نگرانی است

گوگل هفته‌های گذشته Ai Reviews را عرضه کرد. بسیاری از کاربران از آن استفاده کردند با این وجود همان هفته اول نارضایتی‌ها نسبت به رضایت‌ها بیشتر بود. در ادامه این نارضایتی‌ها پاسخ اشتباه هوش مصنوعی گوگل به سوالات مختلف بحث برانگیز بود.

نحوه کار این مدل این است که کاربران در حالت عادی از گوگل سوال خود را می‌پرسند. گوگل سایت‌های مختلف مرتبط را به کاربران نشان می‌دهد. اما با هنگام استفاده از AI Reviews دیگر خبری از سایت‌های مرتبط و … نیست. مدل هوش مصنوعی گوگل به کاربر پاسخ سوال را می‌دهد.

بعضی از سوال‌هایی که از گوگل می‌پرسند اطلاعات بدیهی است که همه کاربران می‌دانند ولی مدل زبانی گوگل اشتباه پاسخ می‌دهد. یک کاربر از گوگل پرسید آیا گربه در فضا وجود دارد؟ مدل گوگل پاسخ داد که بله وجود دارد و فضانوردان با گربه‌های فضایی بازی کردند.

پس از سوال یکی از کاربران درباره اولین رئیس جمهور مسلمان ایالات متحده آمریکا حساسیت‌ها بسیار بیشتر از قبل شد. مدل گوگل در پاسخ به این سوال گفت اولین رئیس جمهور مسلمون آمریکا باراک حسین اوباما است.

پس از این اتفاق گوگل اعلام کرد می‌خواهد این مدل را غیر فعال کند تا مشکلات پیش آمده را حل کند. بیشتر متخصصان نگران پاسخ اشتباه هوش مصنوعی گوگل هستند. آن‌ها می‌گویند این اشتباه‌ها اگر درباره سوال‌های پزشکی، بهداشتی یا حساسیت برانگیز باشد اتفاق‌های خطرناکی رخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *