کلاس هوش مصنوعی برای کودکان چهارساله در لندن

کلاس هوش مصنوعی برای کودکان چهار ساله در مدرسه Alleyn

یکی از پیامدهای پیشرفت هوش مصنوعی و در دسترس بودن آن، آموزش کودکان و نحوه کنار آمدن آن‌ها با این فناوری است. آشنایی با خطراتی که محتوای دیپ‌فیک دارد و نحوه در امان ماندن از آن یکی از مهم‌ترین موارد است. مدرسه خصوصی آلین (Alleyn’s School) در لندن کلاس هوش مصنوعی برای کودکان چهارساله برگزار خواهد کرد.

این مدرسه یک بخش جدا به نام AiQ راه می‌اندازد. در حال حاضر برنامه هفتگی کلاس‌ها فقط برای کلاس هفتم و دوازدهم سال جدید فعال می‌شود. از سپتامبر برای کودکان چهار ساله کلاس‌های ویژه برگزار می‌شود. بخش اصلی این کلاس‌ها، شامل IQ، مفهوم هوش ستنی و مبحث هوش مصنوعی است.

کلاس هوش مصنوعی برای کودکان چهار ساله در مدرسه Alleyn به همراه آموزش دیپ‌فیک

مدیر مدرسه آلین می‌گوید:

مدرسه ما با چنین تصمیمی وارد فصل سختی می‌شود. افزودن کلاس‌های آموزش هوش مصنوعی چالشی عظیم است. آموزش به معنای رویارویی با مشکلات و مسائل سخت است. ما باید با چالش‌ها روبه‌رو شویم نه اینکه مانند کبک سرمان را زیر برف فرو کنیم و از فناوری بترسیم. اکثر معلمان و مدیران از رویارویی با این مورد می‌ترسند.

این مدرسه یک نظرسنجی برگزار کرد تا ببیند می‌تواند مانند دیگر مدارس فقط هوش مصنوعی را وارد سیستم آموزشی کند یا خیر. در این نظرسنجی 70 درصد والدین معتقد بودند فرزندانشان اطلاعی از خطرات هوش مصنوعی ندارند. همین موضوع مدیر مدرسه آلین را به سمت افزودن کلاس هوش مصنوعی برای کودکان سوق داد.

به علاوه کلاس‌های مذکور، درباره موضوع دیپ‌فیک و خطراتی که می‌تواند داشته باشد اطلاعات کاملی به بچه‌ها آموزش می‌دهند.

کلاس هوش مصنوعی با نیت قوی کردن هوش فرهنگی، عاطفی، اخلاقی و روانی کودکان دایر می‌شود. جهان به سرعت به سوی استفاده دائمی از هوش مصنوعی در زندگی روزمره حرکت می‌کند. کودکان باید با این موضوع آشنا شوند و بتوانند با آن کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *