کلاهبرداری با شبیه سازی ویدئویی

کلاهبرداری با شبیه سازی ویدئویی

تصویری از شش نفر که در حال انجام یک کنفرانس ویدئویی از راه دور در هستند باعث کلاهبرداری با شبیه سازی ویدئویی توسط ابزار هوش مصنوعی از شرکت هنگ کنگی شد.

به دلیل یک کلاهبرداری با فناوری دیپ فیک، خسارت مالی قابل توجهی به دفتر یک شرکت چند ملیتی در هنگ کنگ به مبلغ 200 میلیون دلار وارد شد. این کلاهبرداری یک نسخه دیجیتالی از مدیر ارشد مالی شرکت را به همراه سایر کارمندان نشان داد. آن ها طی یک تماس ویدئو کنفرانسی به کارمند بخش مالی دستور انتقال وجوه دادند.

کلاهبرداری با شبیه سازی ویدئویی

Deepfakes از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای جعلی یا ضبط‌ های صوتی بسیار متقاعد کننده استفاده کرد. این ابزار چالش‌ های مهمی را برای افراد و سازمان‌ ها برای تشخیص محتوای واقعی از ساختگی ایجاد می‌ کند. کلاهبرداران توانستند به طور قانع کننده ای ظاهر و صدای افراد مورد نظر را با استفاده از فیلم های ویدئویی و صوتی در دسترس عموم تکرار کنند.

پلیس هنگ کنگ در حال حاضر در حال بررسی این پرونده است و هنوز دستگیری گزارش نشده است. دزدی با فناوری باعث نگرانی در مورد استفاده‌ های جدید از فناوری هوش مصنوعی شد. در طول یک سال گذشته، کلاهبرداران از فناوری دیپ‌ فیک صوتی برای کلاهبرداری از افراد با جعل هویت استفاده کردند. اگر این روند ادامه یابد، اعتماد به هوش مصنوعی کاملا از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *