گوگل مدل Gemini Nano را به کروم اضافه خواهد کرد

گوگل مدل Gemini Nano را به کروم اضافه خواهد کرد

در کنفرانس I/O 2024 گوگل رسما اعلام کرد که مدل Gemini Nano را به گوگل کروم دسکتاپ اضافه خواهد کرد. این مدل کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی گوگل است. سرویس گیرنده دسکتاپی که این مدل با آن عرضه می‌شود کروم 126 است.

گوگل تلاش می‌کند تا از مدل‌هایش در ابزارهای مختلف پر کاربرد مثل اندروید استودیو و دسترسی نسخه‌های پایین‌تر اندروید به آن، استفاده کند تا محبوبیت بیشتری پیدا کند. با افزودن این مدل به گوگل کروم جای پای گوگل مستحکم‌تر می‌شود.

گوگل می‌گوید استفاده از این ابزار به توسعه دهندگان کمک می‌کند ویژگی‌های هوش مصنوعی را تقویت کنند. به علاوه، گوگل جمنای برای توسعه و تقویت ابزار Help me write در جیمیل هم استفاده خواهد شد.

گوگل در این اقدام روی پیشتبانی WebGPU و WASM در کروم کار می‌کند تا این مدل از سرعت معقولی برخوردار باشد.

یکی از قابلیت‌های این مدل این است که گوگل تعدادی از APIهای سطح بالا را در کروم فعال می‌کند. با فعال شدن این APIها متن در خود مرورگر ترجمه، شرح و رونویسی می‌شود.

گوگل جمنای نانو یکی از کارآمدترین مدل‌های گوگل است، این ویژگی همراه با بهینه شدن کروم باعث یک تجربه جدید و خوب می‌شود. هوش مصنوعی کروم قرار است در دسترس میلیون‌ها کاربر قرار بگیرد. تنها کاری که این کاربران باید بکنند فراخوانی APIهای سطح بالا است.

گوگل مدل Gemini Nano را به کروم اضافه خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *