گوگل همکاری با Anthropic را برای افزایش ایمنی هوش مصنوعی گسترش می‌دهد.

همکاری گوگل با آنتورپیک

گوگل از گسترش همکاری خود با Anthropic برای دستیابی به بالاترین استانداردهای ایمنی هوش مصنوعی خبر داده است.

همکاری بین گوگل و آنتروپیک به تاسیس آنتروپیک در سال 2021 برمی گردد. این دو شرکت از نزدیک با یکدیگر همکاری داشته ‌اند و آنتروپیک یکی از بزرگترین دسته‌های موتور گوگل کوبرنتس (GKE) را در این صنعت ساخته است.

داریو آمودی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل آنتروپیک، گفت: «همکاری دیرینه ما با گوگل بر پایه تعهد مشترک برای توسعه مسئولانه هوش مصنوعی و استقرار آن به گونه ای است که به نفع جامعه باشد.

ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود هستیم زیرا در تلاشیم تا سیستم‌های هوش مصنوعی قابل هدایت، قابل اعتماد و تفسیرپذیر را در اختیار کسب‌وکارهای بیشتری در سراسر جهان قرار دهیم.»

Anthropic از AlloyDB Google، یک پایگاه داده کاملاً مدیریت شده سازگار با PostgreSQL، برای مدیریت داده های تراکنش با کارایی و قابلیت اطمینان بالا استفاده می‌کند. علاوه بر این، انبار داده BigQuery Google برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌‍های گسترده، استخراج بینش‌های ارزشمند برای عملیات آنتروپیک استفاده می‌شود.

به عنوان بخشی از این مشارکت گسترده، آنتروپیک از آخرین نسل تراشه‌های Cloud TPU v5e گوگل برای استنتاج هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. آنتروپیک از تراشه‌ها برای مقیاس‌بندی کارآمد مدل زبان بزرگ کلود خود استفاده می‌کند، که در بسیاری از معیارها تنها پس از GPT-4 قرار دارد.

این اعلامیه پس از حضور هر دو شرکت در اجلاس افتتاحیه ایمنی هوش مصنوعی (AISS) در بلچلی پارک، به میزبانی دولت بریتانیا منتشر شد. این اجلاس مقامات دولتی، رهبران فناوری و کارشناسان را گرد هم آورد تا به نگرانی‌ها در مورد هوش مصنوعی مرزی رسیدگی کنند.

گوگل و آنتروپیک همچنین در تلاش‌های مشترک با Frontier Model Forum و MLCommons هستند و به توسعه اقدامات قوی برای ایمنی هوش مصنوعی کمک می‌کنند.

برای افزایش امنیت سازمان‌هایی که مدل‌های آنتروپیک را در Google Cloud به کار می‌برند، Anthropic اکنون از سرویس‌های امنیتی Google Cloud استفاده می‌کند. این شامل عملیات امنیتی Chronicle، مرور سازمانی ایمن، و مرکز فرماندهی امنیتی، ارائه قابلیت دید، تشخیص تهدید و کنترل دسترسی است.

توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud می‌گوید: «آنتروپیک و Google Cloud هنگام توسعه هوش مصنوعی ارزش‌های یکسانی دارند – این باید به صورت جسورانه و مسئولانه انجام شود.

این همکاری گسترده با آنتروپیک – که بر اساس سال‌ها کار با یکدیگر ساخته شده است – هوش مصنوعی را با خیال راحت و ایمن برای افراد بیشتری به ارمغان می‌آورد و مثال دیگری از نحوه ساخت نوآورانه‌ترین و سریع‌ترین استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی در Google Cloud ارائه می‌دهد.

مشارکت گسترده گوگل و آنتروپیک قول می دهد که گامی مهم در پیشبرد استانداردهای ایمنی هوش مصنوعی و تقویت توسعه مسئولانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *