ید وشم با هوش مصنوعی خاطرات هولوکاست را زنده می‌کند

ید وشم با هوش مصنوعی خاطرات هولوکاست را زنده می‌کند

مرکز Yad Vashem وظیفه حفظ و یادآوری اتفاقات مربوط به هولوکاست را دارد. ید وشم می‌خواهد با هوش مصنوعی نام قربانیانی که در بین 230 میلیون سند گم شده بودند را بازیابی کند. موزه مذکور قرار است 5 میلیون قربانی را تا سال 2029 ثبت نام کند.

گیلاد اردان، نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل، دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس ید وشم از نمایشگاه اسامی قربانیان هولوکاست دیدن کردند. بسیاری از بازماندگان هولوکاست اسامی خانواده و آشنایان خود را که در هولوکاست جان باخته بودند را به این موزه دادند.

ید وشم با استفاده هوش مصنوعی نام سایر کسانی که در آشویتس جان باختند را استخراج کرد. به عنوان مثال اعضای خانواده کاتز جزو 73000 نام قربانیانی بودند که در سال 2023 به دیتاسنتر ید وشم اضافه شدند.

ید وشم با هوش مصنوعی خاطرات هولوکاست را زنده می‌کند

لازم است ذکر شود که برخی از اسامی را با شهادت و گواهی افراد حقیقی جمع آوری کردند.

هوش مصنوعی میلیون‌ها سند را مرتب می‌کند تا هیچ اطلاعاتی را از قلم نیندازند. این نرم افزار می‌تواند در مرکز آرشیو ید وشم ارتباطات مختلفی را بیابد که یک کارمند انسانی توان آن را ندارد.

از دهه 1950 تا به حال نام 4 میلیون و 900 هزار نفر از قربانیان هولوکاست را جمع کردند. بسیاری از خانواده‌ها توسط نازی‌ها از بین رفتند. هیچ کس نام آن‌ها را به یاد ندارد اما هوش مصنوعی با بررسی صحبت‌ها و داده‌هایی که تاکنون کسی به آن‌ها توجه نکرده می‌تواند این قربانیان را شناسایی کند!

در سال‌ها آینده این مرکز از هوش مصنوعی برای شناسایی قربانیان ناشناس استفاده خواهد کرد. هدف از این کار بازیابی هویت فراموش شده از هولوکاست است. اینگونه می‌توانند تصویر بهتری از افراد نشان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *