رست قهوه با هوش مصنوعی

رست قهوه با هوش مصنوعی

یک کارخانه رست قهوه معروف در فنلاند با کمک هوش مصنوعی یک ترکیب جدید تولید کرده است. مصرف‌کنندگان این قهوه از این ترکیب راضی بودند. قهوه تولیدی این کارخانه AI-Conic نام دارد و در هلسینکی فنلاند یافت می‌شود.

این شرکت، Kaffa Roastery، امیدوار است بتواند با این ترکیب جدید بخشی از کارهایی که باریستاها به شکل سنتی انجام می‌دهند را کم کند و این بخش را به دست فناوری بسپارد. بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی قهوه، فنلاند و کشورهای نوردیک بیشترین مصرف قهوه را دارند.

این قهوه ترکیبی از چهار نوع دانه قهوه فازندا پینهال و نتیجه نهایی پروژه مشترک کافا و شرکت مشاوره هوش مصنوعی Elev است. این شرکت هوش مصنوعی می‌گوید با استفاده از مدل GPT و Copilot ترکیبی ساختیم که به ذائقه علاقه‌مندان قهوه خوش بیاید. همچنین این ترکیب باید طعم‌های مرسوم را نادیده می‌گرفت و مزه‌ای تازه به علاقه‌مندان ارائه می‌داد.

برای این ترکیب رست قهوه تمام مزه‌ها و طعم‌ها و اطلاعات مختلف به مدل هوش مصنوعی داده شده تا با توجه به این اطلاعات یک ترکیب جدید معرفی شود.

ترکیب قهوه‌های برزیل، کلمبیا، اتیوپی و گواتمالا در AI-Conic شیرین است و حس میوه می‌دهد. به‌نظر این شرکت در درازمدت این قهوه ترکیبی جدید می‌تواند صنعت قهوه را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *