قطعی چند ساعتی GPT، Claude و Perplexity

فهرست مطالب

روز چهارشنبه در ساعت 7 صبح مدل Chat GPT از کار افتاد پس از آن هم دو مدل Perplexity و به دنبال آن Claude نیز خبر از قطعی دادند. این مشکل موقتی بود و پس از چند ساعت حل شد. کاربران قطعی مدل‌های جمنای و آنتروپیک را هم اعلام کردند اما چون مورد خیلی کوتاهی بود سریع همه چیز حل شد.

به نظر می‌رسد وقتی مدل Open AI از کار افتاد کاربران به مدل Claude و سایت Perplexity هجوم بردند. این هجوم باعث شد میزان کلیک در سایت بالا رود و در نهایت این دو مورد هم از کار بیفتند. میزان هجوم کابران به این دو مدل به دلیل هماهنگی و هم تراز بودن این دو مدل با GPT است.

قطعی GPT، Claude و Perplexity پس از چند ساعت سریع برطرف شد. اما نکته این مورد این است که مدلChat GPT در چند ماه گذشته یک بار دیگر هم از کار افتاده است. شرکت Open AI هیچ خبری درباره علت و چرایی این مضووع به خبرنگاران نمی‌دهد. مدل‌های مطرحی مثل این سه مدل پس از قطع شدن با نارضایتی شدید کاربران روبه‌رو می‌شوند.

کاربران در روز چهارشنبه ساعت 8 صبح در تردز و X پست‌های مختلفی گذاشتند و خواستند این مشکل سریع حل شود. با وجود حل شدن این مشکل اما کاربران به دنبال دلیلی برای این اتفاق و مشکلات زیرساختی می‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *