مصطفی سلیمان: محتوای اینترنت باید برای آموزش هوش مصنوعی رایگان باشد

فهرست مطالب

مصطفی سلیمان: محتوای اینترنت باید برای آموزش هوش مصنوعی رایگان باشد

در هفته‌ای که گذشت ناشران موسیقی از استارتاپ‌های هوش مصنوعی بابت استفاده غیرقانونی از محتوایشان شکایت کردند. حال مدیر عامل بخش هوش مصنوعی مایکروسافت مخالفت خود را اعلام کرده است. وی می‌گوید محتوای اینترنت باید برای آموزش هوش مصنوعی رایگان باشد.

مظطفی سلیمان در مصاحبه‌ای با CNBC گفت هرچیزی که در اینترنت رایگان منتشر می‌کنید می‌تواند محتوای آموزشی ما باشد. نیاز به پرداخت هزینه نیست و می‌شود از آن به رایگان استفاده کرد.

مصطفی سلیمان: محتوای اینترنت باید برای آموزش هوش مصنوعی رایگان باشد

مصطفی سلیمان نیز در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های هوش مصنوعی محتوای دیگران را می‌دزدند یا خیر نیز چنین گفته بود. وی گفت از دهه نود قرارداد اجتماعی آن چنین بوده که می‌شود از آن استفاده کرد. هر کسی می‌تواند محتوایی که از قبل در اینترنت موجود است را کپی، بازآفرینی و پخش کند. اینترنت رایگان است.

مصطفی سلیمان می‌گوید قانون اینترنت رایگان همیشه صادق است مگر ناشر یا سازمانی درخواست دهد چیزی از محتوایش استفاده نشود. در غیر این صورت تمام محتوای اینترنت را می‌توان برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرد و باید رایگان در اختیار ما باشد.

در چند ماه گذشته چندین روزنامه از جمله فوربس، نیویورک تایمز و شرکت‌های مختلفی مثل انجمن صنعت ضبط آمریکا علیه مایکروسافت و پرپلکسیتی و اودیو شکایت کردند. همه آن‌ها ادعا می‌کنند برای آموزش هوش مصنوعی از محتوای آن‌ها و بدون اجازه استفاده می‌کنند. آن‌ها خواستار پرداخت غرامت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *