نایکی مدل هوش مصنوعی برای طراحی توسعه می‌دهد

نایکی مدل هوش مصنوعی برای طراحی توسعه می‌دهد

نایکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی در دنیا است. این شرکت امروز اعلام کرد می‌خواهد مدل هوش مصنوعی نایکی را ارائه دهد. این مدل در کار طراحی و دیزاین کفش‌ها به طراحان کمک می‌کند.

حضور هوش مصنوعی در طراحی به قدر کافی گسترش نیافته است. بیشتر شرکت‌ها هنوز به دنبال طراحان انسانی هستند. اما نایکی معتقد است دیتاهای زیادی دارد و می‌تواند با استفاده از آن‌ها یک LLM مناسب و حرفه‌‌ای برای طراحی کفش ایجاد کند.

شرکت نایکی برای مسابقات المپیک 2024 پاریس از کفش‌های سری A.I.R رونمایی کرد. همه این کفش‌ها بر اساس دوندگان برجسته و مهم المپیک طراحی شده اند! هنوز مشخص نیست که دوندگان بتوانند از این مدل‌ها استفاده کنند یا نه اما نوآوری در آن‌ها سروصدا کرد.

مدل هوش مصنوعی نایکی قرار است به طراحان اجازه دهد بر اساس اطلاعات ورزشکاران و دوندگان نسخه‌ها و ایده‌های نابی برای طراحی کفش‌های خاص و راحت پیشنهاد دهد.

البته مدیران نایکی می‌گویند قطعا طراحان ما با هوش مصنوعی جایگزین نمی‌شوند. اما موضوع قابل بحث اینجا است که هوش مصنوعی می‌تواند مانند سوخت موشک برای فوران ایده به ذهن طراح استفاده شود. خلاقیتی که نیاز به ماه‌ها و هفته‌ها وقت نیاز دارد را می‌توان با هوش مصنوعی تسریع کرد.

کسانی مثل شوماخر و برایان چسکی هم مانند نایکی معتقدند باید از هوش مصنوعی در طراحی استفاده کرد. نایکی قدم بزرگی برداشته است. هنوز نام این مدل مشخص نیست اما نایکی مصرانه روی این مدل کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *