کتاب صوتی با صدای هوش مصنوعی جایگزین صدای انسان می‌شود

کتاب صوتی با صدای هوش مصنوعی جایگزین صدای انسان می‌شود

Audible یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های کتاب صوتی است. هر روز چندین کتاب صوتی جدید به آن اضافه می‌شود تا دوستداران این نوع کتاب بتوانند از آن استفاده کنند. آیا کتاب صوتی با صدای هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین صدای انسان شود؟

این موضوع کاملا بستگی به بازار و تقاضا دارد! بسیاری از نویسنده‌ها از تولیدات کتاب با هوش مصنوعی ناراضی هستند. بعضی از آن‌ها حتی دست به شکایت زدند. اگر اوضاع به همین منوال پیش برود گویندگان نیز به این ماجرا می‌پیوندند.

تا به امروز صدها کتاب با صدای هوش مصنوعی تولید و منتشر شده است. ناشرهای بزرگ و معتبر بخش خوبی از کتاب‌های صوتی را به دست گرفتند. این نشرها می‌توانند هزینه هنگفتی بابت گویندگان برجسته و مهم بدهند. حتی بعضی از کتاب‌ها را با صدای بازیگران و خوانندگان مطرح ضبط می‌کنند. اما بخش قابل توجه این است که تمام ناشران منبع مالی کافی برای این کار را ندارند.

این ناشران ناچارند به سایت‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی روی بیندازند. هزینه استفاده از یک مدل هوش مصنوعی خوب خیلی کمتر از گوینده انسانی است. حتی این هزینه نسبت به استفاده از یک گوینده سطح متوسط هم معقول‌تر است. بنابراین بسیاری از ناشران خرد از این ابزار استفاده می‌کنند.

طبیعتا هزینه خرید چنین کتاب‌های صوتی‌ای هم ارزان‌تر است و خیلی از مخاطبان به سراغ این کتاب‌ها می‌روند.

بازار خریداران کتاب صوتی در حال حاضر روی خوشی به این کتاب‌ها نشان دادند. باید دید در آینده نتیجه این کشمکش و نارضایتی ناشران بزرگ و گویندگان مطرح چه می‌شود؟ آیا آن‌ها هم به نویسندگان می‌پیوندند و شکایت می‌کنند؟

کتاب صوتی با صدای هوش مصنوعی جایگزین صدای انسان می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *