چالش ساخت فیلم کوتاه با هوش مصنوعی در 48 ساعت

فهرست مطالب

چالش ساخت فیلم کوتاه با هوش مصنوعی در 48 ساعت

متخصصات تکنولوژی به نام‌های تاد ترازاس، مکس اینهورن، مایک گیوا و ایان اک چالشی جدید برای 9 فیلم ساز ارائه کردند. این متخصصین مسابقه‌ای برگزار کردند تا فیلم ساز، فیلم کوتاه با هوش مصنوعی بسازد. مهلت ساخت فیلم فقط 48 ساعت است.

مسابقات فیلم سازی Cinema Synthetica اولین مسابقه در این سبک است. هدف از این مسابقه این است که به مخاطبان نشان دهند هوش مصنوعی چگونه به کمک فیلم ساز می‌آید. در مرحله بعد، می‌خواهند به مخاطب نشان دهند که می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی آثار خوبی خلق کرد.

با توجه به تجربه‌ای که از ساخت فیلم مرد شکلات ساز پیش آمد چنین ایده‌ای در صورت موفقیت می‌تواند شایعات و بد گمانی‌ها را از بین ببرد. باید دید در نهایت ایده‌های این مسابقات به کجا می‌رسد؟

چالش ساخت فیلم کوتاه با هوش مصنوعی در 48 ساعت

جزئیات مسابقه چیست؟

این مسابقات برای کنفرانس  AI on the Lot است که هفته آینده در لس آنجلس برگزار می‌شود. فیلم سازان برتر هالیوودی که با تکنولوژی روز کار می‌کنند جزو نه نفر شرکت کننده این مسابقات هستند. این نه نفر به تیم‌هیا سه نفره تقسیم شدند. به هرکدام بودجه 500 دلاری تعلق گرفت. فیلم‌نامه توسط برنده جشنواره امی یعنی بذنی سو تهیه می‌شود. یکی از دیگر از شرایط این مسابقه هم مدت زمان فیلم کوتاه است که با هوش مصنوعی می‌سازند. فیلم‌ها باید بین دو تا پنج دقیقه باشد.

این فیلم‌ها را روز کنفرانس، 16 می، در حضور داورانی مثل جکی چانگ، اینهورن، جف کلنگان، کاتلین مک‌کفری، مومو وانگ و ریچل جوی ویکتور نمایش می‌دهند. این داوران هم به آن‌ها نمره می‌دهند تا در نهایت بهترین فیلم انتخاب شود.

این مسابقات با همکاری شرکت ادوبی ساخته می‌شود. این شرکت می‌خواهد توانایی سیستم‌ها و هوش مصنوعی خود را به رخ همگان بکشد. به علاوه با توجه به تجربیات قبلی در ساخت فیلم با هوش مصنوعی چنین مسابقه‌ای نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند به کمک فیلم سازان بیاید و به آن‌ها کمک کند با هزینه‌ای کم فیلمی خوب بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *