ریسک بالا هوش مصنوعی برای ناشران روزنامه

فهرست مطالب

ریسک بالا هوش مصنوعی برای ناشران روزنامه

مطالعات نشان می‌دهد ریسک بالا هوش مصنوعی برای ناشران روزنامه رخ داده است. ناشران خبری و روزنامه‌ها با افت اعتماد به رسانه‌شان روبه‌رو شدند.

با توجه به اخبار غلط درباره جنگ ایران و اسرائیل، کاندیدهای ریاست جمهوری در هند، چین و … و دیگر اخبار غلط دیگر مردم به روزنامه‌ها مانند گذشته وفادار نیستند. سوظن به هوش مصنوعی نیز با اخراج‌های دسته جمعی، تعطیلی کسب و کارها و … اعتماد جامعه به خود هوش مصنوعی و رسانه‌ها کمتر از پیش نیز شد.

ریسک بالا هوش مصنوعی برای ناشران روزنامه

در حدود ده هزار نفری که در 47 کشور بررسی شدند مشخص شد که ظن آن‌ها نسبت به اخبار سخت جنگی و سیاست بیش از پیش است. 52 درصد از پاسخ آمریکایی‌ها و 63 درصد پاسخ بریتانیایی‌ها مبنی بر نارضایتی و ناراحتی از تولید اخبار با هوش مصنوعی بود.

البته در این نظرسنجی شرکت کنندگان مشکلی با استفاده کمکی از هوش مصنوعی در برخی کارها برای خبرنگاران نداشتند. با این وجود آن‌ها می‌گفتند حتی ناشرانی که از هوش مصنوعی مسئولانه استفاده می‌کنند نیز ممکن است اعتماد آن‌ها را از دست بدهند. این ریسک بالا است که هوش مصنوعی باعث شود دیگر روزنامه نخوانند.

در نتیجه این تحقیقات نیز به همین موضوع اشاره شد. آن‌ها می‌گویند درست است که بعضی ناشران با استفاده از هوش مصنوعی سود می‌کنند اما در درازمدت کاربران خود را از دست می‌دهند و ضررشان بیش از سود می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *