اپل فعلا هوش مصنوعی خود را در اروپا عرضه نمی‌کند

فهرست مطالب

اپل فعلا هوش مصنوعی خود را در اروپا عرضه نمی‌کند

اتحادیه اروپا قوانین نظارتی سفت و سختی برای حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی دارد. چند روز پیش نسبت به قانون جدید متا مبتنی بر استفاده از عکس‌ها و اطلاعات اینستاگرام کاربران واکنش نشان دادند. حال این قوانین دست و پای اپل را بسته و این شرکت هوش مصنوعی خود را تا سال آینده در اروپا عرضه نمی‌کند.

هوش مصنوعی Apple Intelligence منحصرا فناوری شرکت اپل است. این مدل می‌تواند خلاصه‌ای از تمام ایمیل‌های آن‌ها ارائه دهد. پیام‌ها و اطلاعات ریز و جزئی دیگر را بخواند و بر اساس آن‌ها وظایفی انجام دهد. همین موضوعت نیز اروپاییان را نگران می‌کند. شرکت اپل نیز گفت به دلیل ابهامات نظارتی فعلا مدل خودمان را در اروپا عرضه نمی‌کنیم.

یکی از سخنگویان شرکت اپل می‌گوید هدف از این قوانین نظارتی اروپا فقط ایجاد محدودیت برای فناوری‌های بزرگی چون ما است. ما فکر نمی‌کنیم تا سال آینده این فناوری را در اروپا عرضه کنیم.

اپل فعلا هوش مصنوعی خود را در اروپا عرضه نمی‌کند

اپل با همکاری شرکت بزرگی مانند Open AI توانست هوش مصنوعی مخصوص خود را بسازد. این شرکتب ه کاربران خود اطمینان داد که از دنیای هوش مصنوعی عقب نیست. اپل به کاربران می‌گوید که اگر GPT بخواهد به اطلاعات خصوصوی آن‌ها دسترسی داشته باشد اول به اجازه آن‌ها نیاز دارد.

با این وجود، اتحادیه اروپا و شرکت اپل هر دو موافقند که برخی از ویژگی‌های جدیدی که در iOS 18 شاهد آن خواهیم بود حریم خصوصی کاربران را به خطر می‌اندازد. همین موضوع نیز باعث می‌شود اپل برخی از آپدیت‌های جدید خود را نیز در اروپا عرضه نکند.

قوانین اتحادیه اروپا بسیار سختگیرانه است و شرکت‌های خاطی باید جریمه‌های هنگفتی پرداخت کنند. این موضوع خوشایند شرکتی مانند اپل که ادعا می‌کند حریم خصوصی کاربران اولیت او است نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *