استارتاپ جدید هوش مصنوعی هم‌بنیانگذار Open AI

فهرست مطالب

استارتاپ جدید هوش مصنوعی هم‌بنیانگذار Open AI

شرکت Safe Superintelligence توسط ایلیا ساتسکیور یکی از بنیانگذاران Open AI تاسیس خواهد شد. این استارتاپ جدید هوش مصنوعی در تل آویو اسرائیل برپا می‌شود و به دنبال استخدام بهترین مهندسان و محققان جهان است.

ایلیا ساتسکیور می‌خواهد استعدادهای برتر فناوری در اسرائیل را شناسایی کند. او سرمایه‌اش را روی تاسیس محیطی ایمن برای سیستم‌های هوش مصنوعی و فوق هوشمند اختصاص داد.

استارتاپ جدید هوش مصنوعی هم‌بنیانگذار Open AI

ساتسکیوذ دانشمند ارشد سابق شرکت Open AI است. او در روز چهارشنبه در حساب کاربری پلتفرم X اعلام کرد که شرکت خود را تاسیس می‌کند. وی گفت Safe Superintelligence Inc را به همراه دنیل گراس و دنیل لوی راه اندازی می‌کند.

وی همچنین افزود که ساخت ابر اطلاعات ایمن یا SSI مهم‌ترین مشکل فنی حال حاضر دنیا است. این استارتاپ جدید هوش مصنوعی می‌خواهد تیمی گردآوری کند تا روی SSI تمرکز کنند. این شرکت هیچ هدف دیگری مبنی بر ساخت مدل هوش مصنوعی جدید یا AGI و … ندارد و فقط روی ساخت ابر اطلاعات ایمن تمرکز خواهد داشت.

ایلیا ساتسکیور سال گذشته گفت هوش مصنوعی یک فناوری بسیار قدرتمند خواهد بود و می‌تواند برای درمان بیماری‌ها استفاده شود. اما همین فناوری می‌تواند برای ایجاد بیماری و افزایش هزینه‌های مختلف ساتفاده شود. به همین اگر ندانیم که چطور امنیت را حفظ کنیم و چگونه کنترل آن را به دست بگیریم مرتکب اشتباه بزرگی خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *