هشدار فراگیری استفاده از هوش مصنوعی بین دانش آموزها

فهرست مطالب

هشدار فراگیری استفاده از هوش مصنوعی بین دانش آموزها

گوگل هفته گذشته مدل جمنای را برای دانش آموزان عرضه کرد. حالا مقامات به معلمان و مدیران مدارس در خصوص فراگیری استفاده از هوش مصنوعی بین دانش آموزها هشدار دادند. آن‌ها می‌گویند گزارش‌ها و تکالف مدرسه با هوش مصنوعی انجام می‌شود.

ظهور هوش مصنوعی نشان داد چقدر کار نوشتن راحت و آسان شده‌ است. همین موضوع نیز باعث شد مقامات آموزشی زنگ خطر استفاده از این فناوری را به صدا در بیاورند. آن‌ها به معلمان و مدیران مدارس نیز هشدار دادند از این ابزار برای نوشتن خبرنامه‌های مدرسه خودداری کنند.

مقامات از والدین نیز خواستند انتخاب کنند فرزندانشان در چه نوع کلاسی شرکت کند. آن‌ها از والدین می‌خواهند فرزندانشان را در کلاس‌هایی که هوش مصنوعی وجود دارد و برای آموزش از اطلاعات شخصی استفاده می‌کند شرکت نکنند.

هشدار فراگیری استفاده از هوش مصنوعی بین دانش آموزها

مقامات از معلمان درخواست کردند برای ارزیابی دانش آموزان از هوش مصنوعی استفاده نکنند. داشن آموزان حق دارند نظر واقعی معلم خود را بدانند. همچنین مدارس نباید وابسته به هوش مصنوعی باشند و نیازی نیست به طور مداوم از هوش مصنوعی استفاده کنند.

فراگیری هوش مصنوعی بین دانش آموزها می‌تواند معایب گسترده‌ای داشته‌ باشد. از همین رو والدین باید بر فعالیت فرزندانشان نظارت کنند. این مقامات آموزشی از دولت و مدارس می‌خواهند سیاست‌های استفاده از فناوری را منعطف کنند. هوش مصنوعی می‌تواند عواقب ناخواسته و ناخوشایندی داشته باشد. همه مدارس و معلمان باید به این مضووع واقف باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات دانش آموزان وضع می‌کنند. این قوانین باید در مدارس به صورت یکپارچه اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *